ثبت اولین وقف سال ۱۴۰۰ در کردستان
کد خبر: 3962543
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

ثبت اولین وقف سال ۱۴۰۰ در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از ثبت اولین وقف سال ۱۴۰۰ کردستان در شهرستان بیجار با نیت کمک به نیازمندان خبر داد و گفت: بانو فرخ‌لقا چراغی، از خیرین بیجاری دو قطعه زمین مزروعی خود را با نیت خیرات و مبرات وقف کرد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: واقف خیر اندیش بانو فرخ‌لقا چراغی دو قطعه زمین مزروعی خود را به مساحت ۱۰ هزار و ۶۵ متر مربع به صورت شش دانگ در منطقه تخت شهر بیجار با نیت خیرات و مبرات وقف کرده است.

وی افزود: این وقف جدید اولین وقف سال ۱۴۰۰ استان کردستان است که امیدواریم همچون سالیان گذشته شاهد رشد موقوفات جدید با نیات روز جامعه باشیم.

کاروند بیان کرد: در حال حاضر در استان کردستان نیاز ضروری به ثبت وقف‌هایی با نیات درمانی، امور خیریه، علمی و کمک هزینه ازدواج جوانان و اشتغال احساس می‌شود اما نیات وقف‌های جدید بیشتر امور خیریه، نیات مذهبی و مساجد بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ تعداد ۴۰ وقف جدید در کردستان ثبت شد، ادامه داد: امیدواریم با حضور خیرین در عرصه وقف بتوانیم فرهنگ ثبت وقف‌هایی با نیات جدید و ضروری را در جامعه نهادینه کنیم چرا که هر وقف جدید می‌تواند تأثیر بسزایی در توانمندسازی جامعه و رفع محرومیت از اقشار آسیب‌پذیر ایجاد کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان یادآور شد: در حال حاضر استان کردستان دارای ۲ هزار و ۲۸۹ موقوفه با ۱۵ هزار و ۸۵۷ رقبه متصرفی و ۲ هزار و ۸۹۵ رقبه غیرمتصرفی است.

انتهای پیام
captcha