شناسایی ۵۰۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان
کد خبر: 3963053
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

شناسایی ۵۰۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از بستری شدن ۳۸۶ بیمار مشکوک به کرونا در‌ کردستان خبر داد و گفت: 505 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شدند.

فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طی 24 ساعات گذشته 505 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شدند که بیشترین شمار مبتلایان مربوط به شهرستان سنندج بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 386 بیمار مشکوک به کرونا در کردستان بستری شدند، افزود: از این تعداد ۱۷۹ نفر در سنندج، ۶۱ نفر در سقز، ۲۴ نفر در قروه، ۱۶ نفر مریوان، ۱۹ نفر در کامیاران، ۳۰ نفر در بانه، ۴۳ نفر در بیجار، 11 نفر در دیواندره، 2 نفر در دهگلان و یک نفر سروآباد بستری شده‌اند.

رضاعی با اشاره به تعداد بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه بیان کرد: هم اکنون ۵۶ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با اعلام اینکه طی 24 ساعت گذشته چهار بیمار جدید جان خود را از دست داده‌اند، افزود: آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تاکنون هزار و ۱۲۵ نفر است.

وی اظهار کرد: از تعداد فوت شدگان ۴۵۱ نفر در سنندج، ۱۹۸ نفر در سقز، ۱۰۴ نفر در مریوان، ۹۲ نفر در بانه، ۷۳ نفر در قروه، ۷۱ نفر در کامیاران، ۶۴ نفر در دیواندره، ۵۱ نفر در بیجار، ۱۸ نفر در دهگلان، ۳ نفر در سروآباد جان‌باخته‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رضاعی در پایان یادآور شد: شهروندان همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم حضور در تجمعات، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینه را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنند در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha