پرچمدار استقلال و متبحر در تفسیر قرآن
کد خبر: 3963397
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
به مناسبت سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی

پرچمدار استقلال و متبحر در تفسیر قرآن

21 فروردین هر سال یادآور به شهادت رسیدن سپهبد علی صیاد شیرازی است که در سال 78 در عملیاتی تروریستی به دست منافقین ترور شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پرچمدار استقلال و متبحر در تفسیر قرآنبه گزارش ایکنا؛ شهید صیاد شیرازی در 23 خرداد 1323 در روستای گنبد کبود در شهرستان درگز استان خراسان به دنیا آمد و در سال 43 وارد ارتش شد. او سوابق مبارزه با رژیم شاه در پیش از انقلاب را در کارنامه خود دارد که منجر به زندانی شدنش شد.

 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1358 به فرماندهی عملیات شمال غرب کشور برگزیده شد و در کنار شهید مصطفی چمران در منطقه کردستان فعالیت می‌کرد. شهید صیاد شیرازی دارای شخصیت معنوی برجسته‌ای بود که شهید چمران در مجلس اینگونه از او یاد می‌کند:« بد نیست از یکی از افسران پاک اسمی ببرم به نام سرگرد صیاد شیرازی که اکنون به فرماندهی عملیات غرب منصوب شده و یک سرگرد است. این افسری است که در سال گذشته در سردشت همراه من بود و پاکی و تقوا و ایمان و شجاعت هرچه بخواهید در این افسر بی‌نظیر است. افسری است که در تفسیر قرآن شاید بگویم از اکثریت کسانی که اینجا (مجلس) نشسته‌اند تبحر زیادتری داشته باشد؛ چنین کسانی به فرماندهی گماشته شده‌اند.» که این تعاریف خود نشان از شخصیت والای شهید صیاد شیرازی دارد.

به مناسبت بیست و دومین سالگرد امیر سپهبد صیاد شیرازی، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز پیامی به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرارسیدن ۲۱ فروردین ماه، بیست و دومین سالگرد شهادت امیر سرافراز ارتش اسلام سپهبد علی صیاد شیرازی در جنایت تروریستی گروهک منفور منافقین را گرامی می‎دارم و بر روح پرفتوح آن فرمانده مومن، دلاور، اندیشمند و ولایت‌مدار درود می‌فرستم.

کارنامه سپهبد شهید مملو از نقاط عطف آموزنده‎ای است که مطالعه و تامل آن می‌تواند تابندگی و بالندگی مجموعه نیروهای مسلح به ویژه ارتشیان غیور و دلاور در عرصه ماموریت‌های خطیر محوله را تبلور بخشد.

بی تردید رشادت‎ها و حماسه آفرینی‌های سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در طول دوران خدمت و افتخارآفرینی به ویژه در مقابله با ضد انقلاب و مزدوران استکبار جهانی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در کردستان و سپس مقابله سلحشورانه با نظامیان بعثی و نیز منافقین پلید در هشت سال دفاع مقدس و نیز خدمات و آثار ارزنده و ماندگار وی طی دوره مسئولیت در سطوح راهبردی و عالی نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی کل قوا که او را زمره پرچمداران وحدت، اخوت، هماهنگی و هم‌افزایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برجسته ساخته است، برای همیشه راهگشای نسل‌های مدافع انقلاب اسلامی و استقلال، تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور خواهد بود.

با پاسداشت و تکریم یاد، نام، خاطره و آرمان‌های بلند او و دیگر شهیدان همیشه زنده نیروهای مسلح کشور، از درگاه خداوند متعال سلامتی، سربلندی و ثبات قدم همسر مکرمه، یادگاران ارجمند و برومند و نیز آحاد همرزمان آن امیر نامدار و جادوانه را مسئلت جسته و عزت، عظمت و اقتدار روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت عظیم‌الشان ایران تحت هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در شرایط حساس و خطیر پیش رو را آرزومندم.

سرلشکر پاسدار محمد باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

انتهای پیام
captcha