توجه به تکریم مساجد در مقیاس فرامنطقه‌ای / فعالیت‌ها آسیب‌شناسی شود
کد خبر: 3963414
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه:

توجه به تکریم مساجد در مقیاس فرامنطقه‌ای / فعالیت‌ها آسیب‌شناسی شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه گفت: به‌دلیل جایگاه و اهمیت مسجد لازم است به ظرفیت و تکریم مساجد به‌صورت فرامنطقه‌ای توجه کرد که تشکیل شورایی منطقه‌ای برای بیان اهمیت مسجد و معرفی آن به جهان و آسیب‌شناسی فعالیت‌ها می‌تواند مفید واقع شود.

توجه به تکریم مساجد در مقیاس فرامنطقه‌ای / فعالیت‌ها آسیب‌شناسی شودحجت‌الاسلام رضا بهشتی‌فر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان هر ساله مساجد غبارروبی می‌شوند که امسال این امر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به دور از تجمع صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اينکه در شهرستان بشرویه ۱۲۰ مسجد وجود دارد که اکنون در ۲۵ مسجد نماز جماعت اقامه می‌شود، افزود: این ۲۵ مسجد با کمک مردم غبارروبی خواهند شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه بیان کرد: شهرستان بشرویه اکنون در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد و براساس تصمیمات ستاد کرونا و اعمال محدودیت‌ها پیش‌بینی می‌شود مراسم ماه رمضان در مساجد با محدودیت برگزار شود.

بهشتی‌فر ادامه داد: فضیلت پاک نگه داشتن مسجد به اندازه‌ای است که رسول اکرم(ص) فرموده‌اند «هرکس مسجدی را جاروب کند، خداوند برایش ثواب آزاد کردن برده‌ای را می‌نویسد و هر کس از مسجد ذرات ریز و گرد و خاک را که در چشم می‌رود بیرون کند خداوند بزرگ و بلند مرتبه برایش دوبرابر از رحمتش را می نویسد.»

وی تصریح کرد: خداوند در آیه 125 سوره بقره می‌فرماید «و ما از ابراهیم و اسماعیل پیمان گرفتیم که خانه مرا برای طواف‌کنندگان و اعتکاف‌کنندگان و نمازگزاران از هر پلیدی پاکیزه کند» که این امر نشان از اهمیت تطهیر مساجد و انتقال آن به نسل‌های دیگر و دیگران دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه بیان کرد: به‌دلیل جایگاه و اهمیت مسجد لازم است به ظرفیت و تکریم مساجد به‌صورت فرامنطقه‌ای توجه کرد که تشکیل شورایی منطقه‌ای برای بیان اهمیت مسجد و معرفی آن به جهان و آسیب‌شناسی فعالیت‌ها می‌تواند مفید واقع شود.

بهشتی‌فر یادآور شد: باید با آسیب‌شناسی، شناسایی ظرفیت‌ها و استفاده از افراد متخصص، اهمیت مسجد را با عنوان مکان تمدن‌ساز جهان اسلام برای جهان تبیین کرد.

انتهای پیام
captcha