استقرار 6 گروه استهلال از عصر امروز در نقاط مختلف خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3963820
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱

استقرار 6 گروه استهلال از عصر امروز در نقاط مختلف خراسان‌جنوبی

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی گفت: شش گروه استهلال از عصر امروز برای رؤیت هلال ماه مبارک رمضان در استان مستقر می‌شوند.

استقرار 6 گروه استهلال از عصر امروز در نقاط مختلف خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حامد شاه‌بیگی، مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی از استقرار شش گروه استهلال برای رؤیت هلال ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و اظهار کرد: گروه‌های استهلال خراسان‌جنوبی از مطرح‌ترین گروه‌های استهلال هستند.

وی افزود: این گروه‌ها در شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، بشرویه، سه قلعه و خضری دشت بیاض از عصر امروز، 23 فروردین‌ماه مستقر می‌شوند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی بیان کرد: این گروه‌ها سه تا چهار نفره و شامل مسئول گروه، محاسبه‌کننده و روحانی است و تجهیزات کاملی برای رؤیت دارند.

شاه‌بیگی با بیان اینکه برای رؤیت‌پذیری هلال ماه نیاز به بررسی برخی از شرایط است که یکی از موارد بررسی رؤیت‌پذیری هلال ماه لحظه مقارنه ماه و خورشید است که توسط کارشناسان استهلال بررسی می‌شود، یادآور شد: پیش‌بینی‌ها بر این است که روز سه‌شنبه، سی‌ام ماه شعبان و روز چهارشنبه اول ماه مبارک رمضان باشد.

انتهای پیام
captcha