هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند زمینه‌ساز تظاهر به روزه‌خواری در انظار عمومی باشد
کد خبر: 3963925
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند زمینه‌ساز تظاهر به روزه‌خواری در انظار عمومی باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: افرادی که به هر دلیل فریضه روزه را ادا نمی‌کنند باید نسبت به رعایت مناسک این ماه در سطح جامعه اهتمام ورزیده و هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند زمینه‌ساز تظاهر به روزه‌خواری در انظار عمومی باشد.

ثمینیبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، ۲۳ فروردين در سی و ششمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان با اشاره به تأکیدات و اقدامات عملی مقام معظم رهبری در خصوص لزوم رعایت و اجرای تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، گفت: رویکرد رهبر معظم انقلاب در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های ابلاغی باید سرلوحه تمام مسئولان از جمله دستگاه‌های مجری برگزاری مناسبت‌های دینی و ماه مبارک رمضان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ما خواهان تعطیلی مراسم دینی در شرایط عادی نیستیم، اما شرایط حاد کنونی استان و کشور ایجاب می‌کند در راستای حفظ جان مسلمانان که در اولویت است، تجمعات و مراسمی که موجب تسریع همه‌گیری ویروس کرونا می‌شود، تا زمان بازگشت استان به شرایط زرد تعطیل و برگزار نشود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان لرستان در ادامه با اشاره به روند صعودی ابتلا و مرگ کرونایی در طی سه تا چهار هفته اخیر در استان لرستان، گفت: در صورت نادیده گرفتن محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ممکن است در هفته‌های آینده به مرگ دو رقمی و بستری‌های گسترده در بیمارستان برسیم که از ظرفیت استان خارج است.

وی افزود: تعطیلی‌ها، دورکاری‌ها و جلوگیری از برگزاری تجمعات همگی با هدف مدیریت شرایط کنونی است و لازم است از همکاری صنوفی و اقشاری که با مصوبات و محدودیت‌های ابلاغی همراهی کرده‌اند، تشکر کنیم.

معاون استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم برخورد جدی با هرگونه تظاهر به روزه‌خواری در انظار عمومی هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، گفت: افرادی که به هر دلیل فریضه روزه را ادا نمی‌کنند باید نسبت به رعایت مناسک این ماه در سطح جامعه اهتمام ورزیده و هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند زمینه‌ساز تظاهر به روزه‌خواری در انظار عمومی باشد.

اطلاع‌رسانی درست؛ مهمترین اصل پیشگیری کرونا

احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه مهمترین اصل پیشگیری کرونا، اطلاع‌رسانی درست است، گفت: با توجه به شرایط استان و افزایش چهار برابری فوتی‌های بیماری کرونا، نیاز است که از تمام ظرفیت اطلاع‌رسانی استان در جهت تنویر افکار عمومی و همراه کردن مجدد آنان با محدودیت‌ها اقدام شود.

وی افزود: علاوه بر صداوسیما و رسانه‌های مکتوب و برخط استان، لازم است تمامی گروه‌ها و کانال‌های مرتبط با دستگاه‌های اجرایی در فضای مجازی به بستری برای اطلاع‌رسانی مبدل شود تا افکار عمومی در جریان خطرات شدید موج چهارم کرونا در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha