ضرورت تجدید نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا در ممنوعیت برگزاری مراسم ماه رمضان
کد خبر: 3964022
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
در بیانیه مجمع علمی خانه مداحان اهل‌البیت(ع) تأکید شد؛

ضرورت تجدید نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا در ممنوعیت برگزاری مراسم ماه رمضان

مجمع علمی، تخصصی خانه مداحان اهل‌البیت(ع) با انتشار بیانیه‌ای، بر ضرورت تجدید نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا در ممنوعیت برگزاری مراسم ماه رمضان تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ مجمع علمی، تخصصی خانه مداحان اهل‌البیت(ع) در مورد تصمیمات ستاد ملی کرونا در رابطه با برگزاری مراسم مذهبی ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰، بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

«باسمه تعالی

ستاد محترم ملی کرونا!

سلام علیکم

ضمن عرض ادب و احترام و ارادت و با تشکر فراوان از زحمات خالصانه کادر محترم پزشکی کشور و درود خالصانه بر شهیدان راه سلامت، خبر تعطیلی محافل انس با خدا و ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم در ماه مبارک رمضان، موجب تأسف و تأثر فراوان جامعه مذهبی ایران اسلامی شد، محافلی که مصداق بارز آیه شریفه «وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ» و نماد حقیقی ارتباط خالصانه با خداوند کریم و زمینه‌ساز تحولات معنوی عظیم در جامعه ما بوده و هست.

این مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در حالی است که در محرم‌الحرام سال گذشته، صفوف منظم هیئت‌های مذهبی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، حماسه عظیم و بی‌بدیلی از نظم معنوی و شور همراه با شعور حسینی را بر جای نهاد و تحسین و تجلیل مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) را در پی داشت.

موضع‌گیری‌های دوگانه ستاد ملی مبارزه با کرونا به همین ختم نشده است. باز بودن همچنان مرز ترکیه و مسدود ساختن مرز عراق و ممنوعیت سفر به عراق حتی با روادید عموم مؤمنان را نسبت به این شورا گله‌مند ساخته است‌. مقام معظم رهبری در سال گذشته و در آستانه شب‌های قدر، بر لزوم بهره‌مندی این شورا از متخصصان معنوی و کسانی که ارزش ذکر و مناجات و دعا و توسل در برداشته شدن بلاها و شدائد را بدانند، تأکید جدی فرمودند.

اکنون پس از گذشت یک سال از این فرمایش مهم، ستاد ملی مبارزه با کرونا باید پاسخ بدهد که از چه متخصصان معنوی استفاده کرده و در مصوبات خود با کدام یک از چهره‌های معنوی و مذهبی مشورت کرده است!

تردیدی نیست که هرگونه سهل‌انگاری نسبت به برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان، به سلامت معنوی جامعه ما ضربه خواهد زد و امیدواریم هم‌اکنون که سلامت جسمی بخشی از مردم عزیز ما بر اثر ویروس کرونا به خطر افتاده است، شاهد به خطر افتادن سلامت معنوی جامعه اسلامی نباشیم.

خانه مداحان اهل‌البیت(ع) ضمن ابراز نگرانی و تأسف فراوان از مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی محافل ماه مبارک رمضان، امیدوار است این شورای محترم در فرصت باقی مانده به جبران این مصوبه بپردازد و زمینه را برای برگزاری مراسم پرشور در ماه مبارک رمضان و با رعایت دقیق همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی فراهم کرده و از سلامت معنوی جامعه عزیزمان پاسداری و حراست کند».

مجمع علمی و تخصصی خانه مداحان اهل‌البیت(ع)

اسامی امضاکنندگان بیانیه و اعضای مجمع علمی خانه مداحان اهل‌البیت(ع)

مرتضی طاهری. محسن طاهری. سعید حدادیان .میثم مطیعی. احمد پناهیان. جواد محمدزمانی. یدالله بهتاش. احمد چینی. سیداحمد صالحی خوانساری. سیداقا سیاح اصل. مصطفی خورسندی. حمید رضوانی. سیدعلی قریشی. مهدی باقری. احمد نیکبختیان. سعید غضنفری‌. سیدمهدی مؤمنی. ابوالفضل بختیاری. حسین وزیری. عباس دلجو. محمد فراهانی. سیدمحمود علوی‌.

انتهای پیام
captcha