اجرای طرح «هر خانه یک جمع‌خوانی قرآن» در چالدران
کد خبر: 3964029
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶

اجرای طرح «هر خانه یک جمع‌خوانی قرآن» در چالدران

امام جمعه چالدران گفت: رمضان امسال با همکاری اداره تبلیغات اسلامی چالدران و بنیاد علوی طرح «هر خانه یک جمع‌خوانی قرآن» در چالدران اجرا می‌شود.

ارسالی/ اجرای طرح 《هر خانه یک جمع‌خوانی قرآن》 در چالدرانحجت‌الاسلام سیف‌علی محمدزاده، امام جمعه چالدران، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای انس با قرآن است، اظهار کرد: متأسفانه امسال به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری محافل انس با قرآن به صورت دسته‌جمعی در مساجد وجود ندارد که در این راستا باید با استفاده از طرح‌های ابتکاری و استفاده از ظرفیت فضای مجازی از فرصت ماه رمضان بهره‌ برد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های خوبی که اداره تبلیغات اسلامی چالدران با همکاری بنیاد علوی طرح «هر خانه یک جمع‌خوانی قرآن» را اجرا می‌کند، در این طرح اعضای خانواده دور هم جمع شده و در همان محیط خانه اقدام به قرائت قرآن می‌کنند.

امام جمعه چالدران ادامه داد: افراد علاقه‌مند به شرکت در این طرح می‌توانند از نرم‌افزارهای طراحی شده برای قرائت قرآن بهره ببرند یا در صورت درخواست آنها، یک جلد قرآن کریم در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: همچنین در ماه رمضان، علما باید با استفاده از فضای مجازی، سخنرانی‌هایی با محتوای بیان فضیلت‌های ماه رمضان، احکام اسلام و ... برای مردم داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمدزاده گفت: در ماه رمضان، نباید اجازه تعطیلی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را داد و هرکس به نوبه خود باید برای ترویج فرهنگ قرآنی و نهادینه‌ کردن آنها در جامعه تلاش کند.

انتهای پیام
captcha