کرونا؛ فرصتی برای خلوت عابدانه در ماه رمضان
کد خبر: 3964540
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

کرونا؛ فرصتی برای خلوت عابدانه در ماه رمضان

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ماه رمضان امسال، باتوجه به شرایط شیوع کرونا بهتر است افراد در خلوت خویش به تربیت روح خود بپردازند.

کرونا؛ فرصتی برای خلوت عابدانه در ماه رمضانحجت‌الاسلام سیدحسن سیدی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: ماه رمضان، ماهی برای یافتن خود و دل بریدن از تعلقات دنیایی است؛ ماهی که فرصت عبودیت فراهم می‌شود.

وی افزود: ماه رمضان فرصتی برای تمسک جستن از پروردگار و فرود آمدن رحمت و مغفرت و فرصتی بسیار زیبا برای ساختن ذات خویش است؛ ذاتی که به خداوند نزدیک شود.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: در زمانه‌ای که مشغولات دنیوی انسان‌ها را درگیر خود کرده است، این فرصت و لحظات، فرصت نابی برای پیوستن به آنچه است که خدا تدارک دیده و باید در طلب آن باشیم.

سیدی با بیان اینکه تربیت روح و جان در این وادی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: روزه صحیح و تلاوت قرآن، قرائت ادعیه و بهره‌گیری از تمام لحظات اجابت دعا و تمرین اخلاق خوش در این ایام نباید فراموش شود.

وی با بیان اینکه روزه دل را باید جایگزین روزه زبان تنها کرد، گفت: باتوجه به شرایط شیوع کرونا بهتر است امسال افراد در خلوت خویش به تربیت روح خود بپردازند و باید اکنون از این فرصت پیش آمده برای رفع بلا از کشور اقدام کنیم.

انتهای پیام
captcha