برگزاری مراسم لیالی‌قدر در ۳۰ نقطه کردستان
کد خبر: 3965701
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

برگزاری مراسم لیالی‌قدر در ۳۰ نقطه کردستان

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کردستان از آمادگی هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم لیالی‌قدر در ۳۰ نقطه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور حداقلی شرکت‌کنندگان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کردستان امروز، 30 فروردین‌ماه در نشست مجازی با خبرنگاران، اظهار کرد: ماه رمضان، ماه نزول قرآن و عبادت و بندگی است که به منظور بهره‌مندی از فیوضات معنوی این ماه مبارک هرساله هیئت‌های مذهبی استان برنامه‌های متنوعی را در سطح کردستان اجرا می‌کند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد و بسیاری از کسب و کارها افزود: در این شرایط و برای حفظ سلامت مردم برنامه‌های هیئات مذهبی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در فضای مجازی پیگیری می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کردستان از آمادگی هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم لیالی قدر در ۳۰ نقطه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور حداقلی شرکت کنندگان خبر داد و بیان کرد: در صورت کاهش ویروس کرونا این مراسم با حداقل حضور مردمی برگزار می‌شود.

وی تهیه و توزیع فایل صوتی 30 جزء کامل قرآن کریم در فضای مجازی، ختم خانگی قرآن توسط هیئت‌ها و پخش صدای مناجات در تمامی مساجد، هیئت‌ها و حسینیه‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه‌های ذکر کرد.

خزاعی به حمایت‌های مؤمنانه و کمک‌های خیرین برای کمک به افراد آسیب‌پذیر از کرونا اشاره کرد و افزود: در این راستا هیئت‌های مذهبی استان در نیمه ماه مبارک رمضان به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) غذای گرم تهیه و بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع خواهند کرد.

وی به برگزاری مسابقات فرهنگی قرآن و عترت ویژه هیئت‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان به صورت مجازی اشاره و اظهار کرد: برگزاری 30 ویژه برنامه شهادت حضرت علی(ع)، راه‌اندازی پویش کتابخوانی در هیئت‌های محوری، استفاده از ظرفیت مداحان و شاعران آئینی در برنامه‌های مناسبتی، جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و جلوگیری از روزه‌خواری در ملاء عام از دیگر برنامه‌های اجرایی طی ماه مبارک رمضان در استان کردستان است.

انتهای پیام
captcha