تامین نیاز قرآن‌آموزان روشندل خراسان‌جنوبی به کتب قرآنی خط بریل
کد خبر: 3966083
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸

تامین نیاز قرآن‌آموزان روشندل خراسان‌جنوبی به کتب قرآنی خط بریل

طی مراسمی، کتب قرآنی و ادعیه خط بریل تحویل روشندلان قرآن‌آموز خراسان‌جنوبی شد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ناصر نبی‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز ۳۱ فروردین ماه در جلسه تامین و اهدای قرآن و ادعیه با خط بریل برای روشندلان استان، اظهار کرد: طی سال دی‌ماه عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی حجت‌الاسلام علی ملانوری، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان‌جنوبی مشکلات بخش‌های مختلف بیان و برای رفع آن پیگیری‌های لازم پس از سفر نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات، تهیه کتب قرآنی و ادعیه خط بریل برای قرآن‌آموزان نابینا در استان بود که کمبود شدیدی داشتیم، افزود: این نیاز احساس و پیگیری انجام شد و اکنون این کتب به دست ما رسیده است.

وی با بیان اينکه اتفاق شایسته‌ای در این ماه مبارک رخ داد؛ هرچند به اندازه نیاز نیست اما قسمتی از نیاز را برطرف می‌کند، تصریح کرد: با ادامه پیگیری‌ها استمرار توزیع‌ها را در استان خواهیم داشت.

نبی‌زاده از خیران خواست تا  وارد این فضا شوند و این نیاز را پاسخ گویند و ادامه داد: امامزاده‌ها و مراکزی که قرآن‌آموزان به آن‌ها مراجعه می‌کنند نیز نیاز به چنین کتبی دارد تا این افراد بتوانند استفاده کنند که در این راستا با سازمان اوقاف و امور خیریه هماهنگی خواهیم کرد و بستری فراهم خواهیم کرد تا این نیاز برآورده شود.

تامین نیاز قرآن‌آموزان روشندل خراسان‌جنوبی به کتب قرآنی خط بریل

مرضیه صابری، سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سفر معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان‌جنوبی طی سال گذشته پیگیری کاستی‌ها انجام شد و اکنون به روال تامین اعتبار رسید.

وی افزود: این کتب قرآنی امروز در اختیار موسسه قرآنی نورالامين که مخصوص آموزش قرآن روشندلان است قرار می‌گیرد تا روشندلان استان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

صابری بیان کرد: اکنون ظرفیت فراهم شده تا این کتب به حوزه‌های مورد نیاز تزریق شود و پیگیری ها برای رفع باقی مشکلات در این حوزه نیز ادامه خواهد داشت.

تامین نیاز قرآن‌آموزان روشندل خراسان‌جنوبی به کتب قرآنی خط بریل

محمدحسن دلاكه، مدير مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالامين خراسان‌جنوبی نیز در این نشست گفت: اکنون انقلاب فرهنگی در استان در حال رخ دادن است.

وی افزود: بسیار سخت است که فردی دعا و قرآن بتواند بخواند، اما منبع در اختیارش نباشد که در حال حاضر با پیگیری مسئولان بستری را فراهم شده تا مطالبه گری کنیم.

دلاکه بیان کرد: معلولیت بیشتر در خانواده‌های آسیب‌پذیر و فقیر ایجاد شده و خرید قرآن یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی در توان افراد روشندل نیست که از خیرین عاجزانه تقاضا داریم در این حوزه یاریگر ما باشند.

 

وی با بیان اينکه ادعیه با خط بریل استان هنوز کامل نیست، تصریح کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی نمی‌تواند بودجه لازم را تهیه کند و نیازمند تعامل تمام دستگاه‌هاست.

دلاکه با بیان اینکه امروز خرسندیم که اعلام کنیم که از ۶۰ نفر قرآن‌آموز موسسه  هر نفر امروز دارای کتب قرآنی بریل می‌شود، تصریح کرد: همچنین ۲۰ جلد نهج‌البلاغه و ۳۶ جلد مفاتیح الجنان با خط بریل امروز توزیع می‌شود.

وی افزود: امروز نیاز استان از نظر کتب قرآنی خط بریل مرتفع شده، اما هنوز در حوزه کتب ادعیه خط بریل مشکل داریم.

مدير مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالامين خراسان‌جنوبی بیان کرد: این کتب با اعتبار ۱۰ میلیون تومان تامین شده و برای رفع کامل نیاز روشندلان قرآن‌آموز به ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

تامین نیاز قرآن‌آموزان روشندل خراسان‌جنوبی به کتب قرآنی خط بریل

انتهای پیام
captcha