لزوم دقت بیشتر در تأیید صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا
کد خبر: 3966174
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

لزوم دقت بیشتر در تأیید صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا

امام جمعه ارومیه گفت: نباید اجازه داد منافع افراد و جریانات خاص سیاسی بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اثر بگذارد و ضرورت دارد در تأیید صلاحیت افراد شایسته دقت بیشتری صورت بگیرد.

لزوم دقت بیشتر در تأیید صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه‌، ۳۱ فروردین ماه، در جلسه اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم و ضروری بوده اما انتخاب افراد اصلح و متدین مهمتر است و نباید به‌خاطر نگرانی از مشارکت مردم در انتخابات در تأیید صلاحیت افراد اغماض و مصلحت اندیشی صورت بگیرد.

وی افزود: عملکرد خوب منتخبین مردم در انتخابات می‌تواند میزان مشارکت مردم را بالا ببرد و باید نظارت صحیح و جدی بر عملکرد افراد و کاندیداهای انتخابات و منتخبین مردم وجود داشته باشد.

قریشی بیان کرد: در بررسی صلاحیت‌های افراد با قاطعیت رفتار کنید و تحت تأثیر افراد و جریانات مختلف سیاسی قرار نگیرید و در تأیید و یا رد صلاحیت افراد یک صدا و یک نظر باشید و با قدرت پای تصمیمات خود بایستید.

وی ادامه داد: در بررسی صلاحیت افراد در مشکلات اخلاقی و مالی افراد دقت کنید تا اغماضی در این خصوص صورت نگیرد و دلایل رد صلاحیت افراد را به‌صورت شفاف برای مردم تبیین کنید تا اعتماد مردم خدشه دار نشود و نباید به مسئله اختلافات قومیتی در استان دامن زده شود و باید صلاحیت و توانمندی افراد مورد تأکید قرار بگیرد.

امام جمعه ارومیه گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در شرایط فعلی بسیار مهم و حساس است و باید دقت بسیاری در این خصوص داشته باشیم و ائمه جمعه استان نیز در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش فعالی برای آگاه‌سازی مردم داشته باشند.

وی بیان کرد: نباید اجازه داد منافع افراد و جریانات خاص سیاسی بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اثر گذارد و انتخابات شورای روستا بسیار مهم است و باید در تأیید صلاحیت افراد دقت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام
captcha