پیام زندگی حضرت خدیجه(س)؛ دفاع از حق است
کد خبر: 3966489
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

پیام زندگی حضرت خدیجه(س)؛ دفاع از حق است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: «در دفاع از حق نباید کوتاهی کرد» پیام زندگی حضرت خدیجه(س) به تمام مسلمانان جهان است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: دهمین روز از ماه مبارک رمضان سالروز وفات ام المؤمنین حضرت خدیجه سلام الله علیها همسر باوفا و فداکار پیامبر مکرم اسلام(ص) است، این بانوی فداکار پس از عمری مجاهدت و دفاع از حریم اسلام و نبوت و پیش از ۲۵ سال خدمت خالصانه به پیامبر اکرم(ص) پس از بازگشت از محاصره قریش در شعب ابیطالب جان به جان آفرین تسلیم کرد.

وی پیرامون منزلت این بانوی بزرگ اسلام افزود: افتخار همسری پیامبر اکرم (ص) و مادری حضرت فاطمه (س) نشان از جایگاه و شخصیت بسیار والای این بانو بزرگ اسلام دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: این بانوی بزرگوار اولین شخصیتی بود که در کنار حضرت علی علیه السلام به پیامبر اکرم (ص) ایمان آورد، البته حضرت خدیجه(س) در عصر جاهلیت که زنان پاکدامن بسیار کم بودند و بسیاری از زنان به انحراف‌های جاهلی آلوده بودند، به خاطر قداست و پاکی در همه ابعاد به عنوان طاهره خوانده می‌شد و در همان عصر شخصیت ایشان چنان چشمگیر و مورد احترام خاص و عام بود که به عنوان سیده نسوان (سرور زنان) از او یاد می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) تمام ملاک‌های فضیلت و برتری اعم از شرافت و اصالت خانوادگی، علم، عبادت، صبر و شکیبایی، تربیت اولاد را داشت، افزود: ایشان مال کثیر خود را در راه گسترش اسلام هزینه کرد و خداوند هم به او کوثر را عنایت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سادات در بیان جایگاه این بانوی بزرگ اسلام افزود: در کتاب صحیح بخاری از کتب معتبر اهل سنت آمده است روزی جبرئیل به پیامبر خدا گفت که خدیجه دارد برای تو غذا می‌آورد خدا مرا مأمور کرده که سلام خدا را به او برسانم و مشمول سلام الهی واقع شدن مقام شامخ و والائی است که انحصار در این بانوی بزرگوار دارد.

وی با اشاره به اینکه زندگی سراسر درس حضرت خدیجه کبری(س) پیام‌های بسیاری برای ما مسلمانان دارد، یادآور شد: مهم‌ترین پیام زندگی این بانوی بزرگ اسلام این است که «در راه دفاع از حق و مکتب اسلام نباید کوتاهی کرد» و به همین دلیل بود که خداوند متعال او را مشمول سلام الهی و مادر کوثر قرار داد که امیدواریم خداوند به عظمت این بانوی بزرگوار ما را در مسیر زندگی پاکان و برگزیدگان الهی ثابت‌قدم بگرداند.

انتهای پیام
captcha