برنامه‌های نخستین «هفته هرمزگان» در فضای مجازی برگزار می‌شود
کد خبر: 3966618
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

برنامه‌های نخستین «هفته هرمزگان» در فضای مجازی برگزار می‌شود

مدیرکل ارشاد هرمزگان از برگزاری برنامه‌های نخستین «هفته هرمزگان» در فضای مجازی خبر داد و گفت: برنامه‌های بسیاری طراحی شده بود که به دلیل شرایط قرمز کرونایی در استان، امکان برگزاری فیزیکی آن‌ها وجود نداشت.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رضا کمالی زرکانی، مدیرکل این نهاد، امروز، 3 اردیبهشت‌ماه، در پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته هرمزگان و روز ملی خلیج‌فارس به مردم استان، اظهار کرد: هفته هرمزگان که از فردا، 4 اردیبهشت آغاز می‌شود و تا 9 اردیبهشت ادامه دارد، تجلی ظرفیت‌ها و استعدادهای این استان در تمامی حوزه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، اقتصادی، تجاری، صنعت، کشاورزی، شیلات و غیره است.

وی ادامه داد: این هفته در واقع نماد همدلی، اتحاد، همگرایی و همزیستی مردم هرمزگان در طول تاریخ است که توانسته‌اند در ارتباط با فرهنگ‌های هم‌جوار و حتی ملت‌های آفریقا و شرق دور، فرهنگ، باورها، ارزش‌ها و آداب  و رسوم خود را در گستره وسیعی از جهان بسط و گسترش دهند و در این مراوده نیز فرهنگ خود را به زیور زیبایی بیارایند. خلیج‌فارس، آبراهه‌ای بوده که هرمزگان را به جهان خارج متصل کرده و فرهنگ  این استان توانسته به اقصی نقاط جهان راه یابد. ضروری است به این نقش در طول تاریخ توجه بیشتری شود و هفته هرمزگان نیز با همین نگرش ایجاد و برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل ارشاد هرمزگان با اشاره به شرایط ویژه نخستین دوره هفته هرمزگان، تصریح کرد: در ستاد این رویداد مهم و با مشارکت همه دستگاه‌ها، صنوف و تشکل‌های مردمی ده‌ها برنامه، جشنواره و نمایشگاه‌های متعدد، طراحی و مصوب شد و از لحاظ اجرایی نیز تا حدود زیادی پیشرفت داشت که به دلیل شرایط ویژه استان و شیوع کرونا، برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha