برترین‌های مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی تجلیل شدند
کد خبر: 3966922
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

برترین‌های مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی تجلیل شدند

برندگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جایزه دبی شب گذشته، 4 اردیبهشت طی مراسمی معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه الخلیج امارات، مراسم اختتامیه بیست و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جایزه دبی شب گذشته برگزار شد.

در این مراسم، نفرات برتر اول تا سوم مسابقه که در رشته حفظ قرآن برگزار شده بود، معرفی و تجلیل شدند.

نفر نخست محمد ابوقاسم از سوریه، نفر دوم عبدالغنی یحیی از آمریکا و نفر سوم مزمل محمد از سودان بودند.

پس از سه نفر اول، برگزیدگان حائز رتبه چهارم تا دهم هم معرفی شدند که به ترتیب عبدالرحمن البستکی از امارات؛ محمدحسین از سومالی پنجم و مصطفی سال از سنگال نفر ششم، جمیل جاهرالدین از بنگلادش نفر هفتم، نصیب‌محمد عرفه از مصر نفر هشتم و فاز البشیر ابوبکر از نیجر نهم و آدم محمد آدم از چاد دهم شدند.

امسال این مسابقه با مشارکت اتباع کشورهای عربی و اسلامی و دیگر مسلمانان سراسر دنیا که البته مقیم در امارات باشند، برگزار شد، آن هم پس از اینکه از سوی مقامات ذی‌صلاح کشورشان به عنوان نماینده آنها در مسابقه تأیید رسمی شدند.

این دوره مسابقات با نام «حمدان بن راشد آل مکتوم» معاون حاکم دبی که در تاریخ ۳ فروردین ۱۴۰۰ درگذشت، برگزار شد و محمد بن راشد آل مکتوم، رئیس مجلس وزیران، نایب‌رئیس امارات متحده عربی و حاکم دبی، مؤسس جایزه بزرگ دبی و ناظر و حامی مالی آن است.

شهروندان و افراد مقیم امارات می‌توانستند در ایام مسابقه که از ۲۵ فروردین‌ماه، آغاز شده و دوم اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان داد، برای استماع و تلاوت قرآن کریم و بهره‌مندی از فضای برگزاری این مسابقه، با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی به سالن مسابقه بیایند و با حفظ فاصله اجتماعی در مکان‌های مشخص بنشینند.

مرکز جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی در شب اول این مسابقات نیز مصحف خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات را معرفی و توزیع کرد که این نهاد مسئول کتابت و چاپ آن طی شش سال اخیر تاکنون بوده و قرار است دو میلیون نسخه از آن در سراسر جهان توزیع شود.

انتهای پیام
captcha