رقابت تنگاتنگ میان شرکت‌کنندگان در پنجمین شب از مسابقات قرآن دبی
کد خبر: 3965942
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

رقابت تنگاتنگ میان شرکت‌کنندگان در پنجمین شب از مسابقات قرآن دبی

پنجمین شب از مسابقات قرآنی جایزه دبی با رقابت تنگانگ میان شرکت‌کنندگان برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه اماراتی البیان، پنجمین شب از مسابقه جایزه بین‌المللی دبی در رشته حفظ قرآن کریم، شاهد رقابت نزدیکی بین شرکت‌کنندگان در مراحل پایانی بود.

امسال این مسابقه با مشارکت اتباع کشورهای عربی و اسلامی و دیگر مسلمانان سراسر دنیا که البته مقیم در امارات باشند، برگزار می‌شود، آن هم پس از اینکه از سوی مقامات ذی‌صلاح کشورشان به عنوان نماینده آنها در مسابقه تأیید رسمی شوند.

 همه شرکت‌کنندگان شب پنجم هم از خانواده‌هایی هستند که اعضای آنها تمام یا بیشتر قرآن کریم را حفظ می‌کنند و از سنین پایین شروع به حفظ قرآن کرده و  و آن را در یک زمان سریع به پایان رساندند.

شرکت‌کنندگان در این مرحله چهار نفر با نام‌های محمد حسن حسین از سومالی، محسن یحیی احمد شعفل از یمن، عبدالبر سادیسو از بنین و لقمان یونس از غنا بودند.

رقابت تنگاتنگ میان شرکت‌کنندگان در پنجمین شب از مسابقات قرآن دبی

محمد حسن حسین از کشور سومالی در حاشیه این مسابقات می‌گوید که با بورسیه دانشگاه شارجه برای تکمیل تحصیلات خود به امارات آمده و دانشجوی سال سوم دانشکده داروسازی است. از هفت سالگی حفظ قرآن را آغاز کرده و در 10 سالگی به تمام رسانده است پدرش و چهار برادرش نیز حافظ قرآن هستند.

شرکت‌کننده یمنی هم که در کلاس یازدهم تحصیل می‌کند، در حاشیه این جلسه گفت که حفظ قرآن کریم را از 9 سالگی ابتدا در خانه آغاز کرد، سپس به مراکز حفظ در عجمان و سپس به مراکز حفظ مکتوم در دبی رفته و متعلق به خانواده‌ای است که هر سه برادرش هم حافظ قرآن هستند.

شرکت‌کننده اهل کشور بنین نیز می‌گوید که حفظ قرآن را از كوچكی آغاز كرد و در 12 سالگی آن را به پایان رسانده است. وی با بورسیه دانشگاه القاسمیه به امارات آمده در حال حاضر در سال سوم رشته شریعت(دین) تحصیل می‌کند و سه برادر دیگر او هم حافظ قرآن هستند.

شرکت‌کننده اهل کشور غنا نیز می‌گوید که از یک سال و نیم پیش برای امام جماعت مسجدی در راس الخیمه مقیم امارات شده است. او هم از 16سالگی و طی دو سال قرآن را حفظ کرده است و برادرش هم حافظ قرآن است.

این دوره مسابقات با نام «حمدان بن راشد آل مکتوم» معاون حاکم دبی که در تاریخ ۳ فروردین ۱۴۰۰ درگذشت، برگزار شده است و محمد بن راشد آل مکتوم، رئیس مجلس وزیران، نایب‌رئیس امارات متحده عربی و حاکم دبی برگزار می‌شود که مؤسس و ناظر جایزه بزرگ دبی است.

شهروندان و افراد مقیم امارات می‌توانند در ایام مسابقه که احتمالاً ۱۰ روز به طول انجامد، برای استماع و تلاوت قرآن کریم و بهره‌مندی از فضای برگزاری این مسابقه، با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی به سالن مسابقه بیایند و با حفظ فاصله اجتماعی در مکان‌های مشخص بنشینند.

انتهای پیام
captcha