آغاز نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در کردستان
کد خبر: 3967669
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

آغاز نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از آغاز رقابت قرآنی دو هزار و ۲۹ کردستانی در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از امروز، هشتم اردیبهشت‌ به مدت سه روز و مجازی خبر داد.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور و به صورت مجازی در کردستان اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) از امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه آغاز و تا 10 اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به شرکت 2 هزار و 29 نفر کردستانی در این دوره از رقابت‌های قرآنی افزود: امیدواریم شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات قرآنی با کسب جایگاه‌های برتر کشوری افتخار دیگری را برای استان کردستان به ثبت برسانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: استان کردستان در تمام رشته‌های قرآنی حفظ، قرائت ترتیل و تحقیق و ترجمه و تفسیر قرآن دارای استعدادهای بالقوه‌ای بوده است که برای به فعلیت درآوردن این استعدادهای قرآنی ارگان‌های ذی‌ربط باید تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی با بیان اینکه برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به منظور ایجاد انگیزه برای بارور کردن این استعدادهای قرآنی بوده است، ادامه داد: این دوره از مسابقات با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(ع) در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رستمی با اشاره به اینکه نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت امسال در ۱۴ رشته قرآنی برگزار شده است، افزود: این آزمون در سه بخش حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(ع) برگزار شده است.

وی رشته‌های بخش حفظ قرآن کریم را شامل حفظ و مفاهیم جزء ۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم دانست و گفت: بخش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم نیز در دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: بخش معارف اهل بیت(ع) نیز شامل سه رشته حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان است.

انتهای پیام
captcha