شب قدر راهی برای رسیدن به کمال است
کد خبر: 3968157
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
امام جمعه شهرکرد:

شب قدر راهی برای رسیدن به کمال است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه خداوند به انسان‌ها بسیار نزدیک است، گفت: نباید فکر کنیم خداوند از انسان فاصله دارد، خداوند در سوره انفال می‌فرمایند دعوت خداوند و پیامبران را اجابت کنید، خداوند بین شما و خودتان حائل است، شب قدر یعنی درک کنیم که خداوند تا چه اندازه به همه افراد نزدیک است، شب قدر راهی برای رسیدن به کمال است و نباید اجازه دهیم این شب به غفلت بگذرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری 10 اردیبهشت‌ماه در پیام جمعه این هفته با بیان اینکه در آستانه لیالی قدر قرار داریم، اظهار کرد: اوج رحمت الهی در این شب بر بندگان نازل می‌شود، لیلةالقدر شبی است که خداوند آن را بهتر از هزار ماه قرار داده و هیچ کس نمی‌تواند در آن ابهامی ایجاد کند، اما شب اصلی آن مشخص نشده است تا افراد از این سه شب استفاده کافی را ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: باید در لیالی قدر خود را در محضر پروردگار بیابیم، تنها نباید در این شب به خواندن قرآن، ادعیه و نماز اکتفا کنیم، بلکه برای درک کردن این شب باید خود را پیدا کنیم و یکی از راه‌های نزدیک شدن به پروردگار درک امامت، ولایت و خواندن قرآن به‌صورت مدبرانه و درک آن است.

وی با تاکید بر اینکه خداوند به انسان‌ها بسیار نزدیک است، گفت: نباید فکر کنیم خداوند از انسان فاصله دارد، خداوند در سوره انفال می‌فرمایند دعوت خداوند و پیامبران را اجابت کنید، خداوند بین شما و خودتان حائل است، شب قدر یعنی درک کنیم که خداوند تا چه اندازه به همه افراد نزدیک است، شب قدر راهی برای رسیدن به کمال است و نباید اجازه دهیم این شب به غفلت بگذرد.

نکونام ادامه داد: متاسفانه در شرایط کرونایی امکان برگزاری و برپایی اجتماعات بزرگ و نورانی نیست، می‌توان در جمع‌های کوچک و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلی شهرکرد و سایر مکان‌های بزرگ مراسمات شب قدر را برگزار کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به نامگذاری روز 11 اردیبهشت به نام کار و کارگر، توضیح داد: باید قدردان زحمات و جهاد فعالان این عرصه اقتصادی باشیم، این قشر با تلاش شبانه‌روزی در جهت رونق و تولید حرکت و به هم‌نوعان خود کمک می‌کنند، کارفرمایان نیز نوعی کارگر محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: باید حق کارگر در جامعه به درستی ادا شود، عموما این قشر با مشکلات معیشتی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و درآمدشان برای گذران زندگی پایین است، عدالت برای این قشر باید اجرا شود و کارگران بر اساس سختی کار دستمزد دریافت کنند تا کرامت این افراد در جامعه حفظ شود.

نکونام در ادامه با اشاره به فرارسیدن شهادت شهید مطهری در روز 12 اردیبهشت، عنوان کرد: شهید مطهری علم و عمل را باهم آمیخت، روز شهادت ایشان به‌نام روز معلم نامگذاری شده است و معلمان باید ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار باشند و علم و عمل را در هم بیاموزند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: شهید مطهری در دورانی زندگی می‌کرد که افرادی دین اسلام را مورد هدف قرار داده بودند و معتقد بودند اسلام نمی‌تواند نقش‌آفرین باشد، این شهید بزرگوار در آن دوران وارد عمل شد و به شبهات پاسخ داد، کتب ایشان امروز در دسترس همگان قرار دارد، افرادی که دست به توطئه زدند و شهید مطهری را به شهادت رساندند به‌دنبال متوقف کردن افکار او در جامعه بودند، اما پس از شهادتشان افکارشان در جامعه گسترش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام حوزه‌های علمیه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: نیاز به مطهری‌ها در جامعه کنونی برای تبلیغ دین اسلام داریم، بنابراین باید حوزه‌های علمیه تقویت شوند و مقدمات تحصیل جوانان در این حوزه‌ها فراهم شود، خانواده‌ها جوانان خود را برای ورود حوزه علمیه تشویق کنند.

نکونام در پیام چهارم با اشاره به شهادت امیرالمومنین علی(ع)، گفت: زندگی ایشان سراسر درس و عبرت است، باید مراقب باشیم خانه‌نشینی و مظلومیت ولی‌امر خدا در جامعه کنونی تکرار نشود، مردم در آن دوران درخصوص رفتار با امام علی(ع) بد عمل کردند، تدبر در زندگی ایشان به همگان توصیه می‌شود، زندگی امام علی(ع) دریای بیکرانی است که می‌توان از منش ایشان برای زندگی امروزه درس گرفت.

 

انتهای پیام
captcha