پیوند قرآن با ولایت؛ درس مهم شب‌های قدر
کد خبر: 3968329
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

پیوند قرآن با ولایت؛ درس مهم شب‌های قدر

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران یکی از درس‌های مهم شب‌های قدر را پیوند قرآن با ولایت دانست و گفت: شب‌های قدر، قلب ماه مبارک رمضان است و باید از این فرصت ارزشمند بیشترین بهره را گرفت.

پیوند قرآن با ولایت، درس مهم شب‌های قدر استبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، صبح امروز، 11 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر و شهادت امیر مؤمنان حضرت علی(ع) و اهمیت بهره گرفتن از این شب‌ها، گفت: شب‌های قدر، شب نزول قرآن است و از این فرصت ارزشمند برای درک مفهوم ولایت باید بهره گرفت.

وی با اشاره با بهره‌گیری از ظرفیت معنوی این روز‌ها و شب‌های قدر، افزود: ماه مبارک رمضان، ماه خداست و همه روز‌ها و شب‌های آن ارزشمند است، اما شب‌های قدر فرصت ارزشمندی برای درک مفهوم ولایت است و باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

شکریان با بیان اینکه مسلمان واقعی کسی است که هم قرآن را دارد و هم ولایت را، تصریح کرد: نتیجه ولایت گریزی این است که انسان هر چند به ظاهر مسلمان و اهل نماز است، ولی با ولایت گریزی‌اش موجب می‌شود تا در زمره اشقی الاشقیا قرار گیرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به فلسفه و فضیلت شب‌های قدر و ایجاد تحول در انسان، اظهار کرد: شب‌های قدر را خداوند متعال قرار داده تا از فضیلت این شب‌های ارزشمند انسان بیشترین بهره را از معنویت این اوقات ببرد و خود را به قرب الهی نزدیک‌تر کند.

وی با اشاره به وجود بحران‌های مختلف در حیات انسان تأکید کرد: امروز جامعه انسانی بیش از پیش به این ظرفیت معنوی احتیاج دارد و دعا و توسل در این شرایط امروز جوامع بشری بیشتر از همیشه احساس می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، شب‌های قدر را فرصت طلایی برای ارتباط با خدا دانست و افزود: ماه رمضان ماه نزول برکت و رحمت الهی و شب‌های قدر فرصت طلایی برای جبران گناهان و اشتباهات است که باید از لحظه لحظه‌های آن استفاده کرد و قرائت قرآن کریم و تدبر در آیات نورانی آن در این شب‌های عزیز بسیار سفارش شده است.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به فرا رسیدن شهادت مولی الموحدین امیر‌المومنین علی(ع)، بیان کرد: الگو گیری از سیره زندگانی حضرت علی(ع) مسیر نورانی برای تکامل و تعالی انسان است و امروز در این شرایط بحرانی و شیوع این ویروس منحوس، عاشقان و شیفتگان به آن امام همام باید نسبت به مواسات و همدلی و کمک‌های مؤمنانه بیشتر مورد توجه قرار دهند و به این سیره نورانی حضرت علی(ع) در جامعه عمل کنند.

انتهای پیام
captcha