فیلم / ماه رمضان؛ فرصتی برای رونق نیکوکاری
کد خبر: 3969643
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

فیلم / ماه رمضان؛ فرصتی برای رونق نیکوکاری

انفاق و احسان از مضامین بااهمیت در دین مبین اسلام است که چه خوب است که در ماه رمضان که دل‌ها به خداوند نزدیک‌تر می‌شود به این مقوله بیشتر اهمیت داد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، یکی از مفاهیم پررنگ در آموزه‌های اسلامی انفاق، احسان و نیکوکاری است که در قرآن کریم به سبب اهمیت این موضوع، 194 دفعه از آن و مشتقاتش یاد شده است.

احسان و نیکوکاری با هدف توجه به ابعاد اجتماعی، معنوی، فرهنگی و اقتصادی جامعه انجام می‌گیرد و بسیار سفارش شده که فرد نیکوکار این امر را بدون منت گذاشتن انجام دهد تا اجرش پایدار بماند.

مبنای انجام این کار خیر، تقوای الهی است که در باطن فرد مؤمن آشکار می‌شود و خود را موظف به حل بخشی از مشکلات جامعه می‌بیند. قرآن کریم در آیه 2 سوره مبارکه مائده می‌فرماید: «ای اهل ایمان، حرمت شعائر خدا (مناسک حج) و ماه حرام را نگه دارید و متعرض هَدْی و قلائد (قربانیان حاجیان چه علامت‌دار و چه بدون علامت) نشوید و تعرض زائران خانه محترم کعبه را که در طلب فضل خدا و خشنودی او آمده‌اند حلال نشمارید و چون از احرام بیرون شدید (می‌توانید) صید کنید و عداوت گروهی که از مسجد الحرام منعتان کردند شما را بر ظلم و بی‌عدالتی وادار نکند، و باید با یکدیگر در نیکوکاری و تقوا کمک کنید نه بر گناه و ستمکاری و از خدا بترسید که عقاب خدا سخت است».

حجت‌الاسلام حسن رحیمی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در فیلمی که تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود به تبیین ویژگی‌های محسنین و چگونگی انجام این عمل خیر می‌پردازد.

انتهای پیام
captcha