قرار گرفتن ۴ شهرستان لرستان در وضعیت نارنجی / ۷ شهرستان قرمز هستند
کد خبر: 3970067
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

قرار گرفتن ۴ شهرستان لرستان در وضعیت نارنجی / ۷ شهرستان قرمز هستند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ابتلای ۴۳۸ مورد جدید به کرونا ویروس در استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون شهرستان‌های بروجرد، دورود، کوهدشت و رومشکان در وضعیت نارنجی و هفت شهرستان‌ دیگر لرستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

قرار گرفتن ۴ شهرستان لرستان در وضعیت نارنجی / ۷ شهرستان زرد هستندبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی، دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ۱۸ اردیبهشت در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در لرستان با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری ویروس کرونا تاکنون ۳۳۷ هزار و ۷۰۵ نمونه تست ارسالی انجام شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۳۳۴ هزار و ۵۷۲ نمونه تست جواب داده شده که ۱۰۹ هزار و ۴۱۵ نمونه تست مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه متأسفانه تاکنون بر اثر بیماری کرونا ویروس یک هزار و 746 نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند، افزود: میزان موارد بستری و مشکوک در بیمارستان‌های استان ۹۲۳ نفر گزارش شده است.

کوشکی گفت: بر اساس آمار تاکنون ۴۳۸ مورد ابتلای جدید به کرونا ویروس و ۹ فوتی در استان گزارش شده است. هم‌اکنون شهرستان‌های بروجرد، دورود، کوهدشت و رومشکان در وضعیت نارنجی و هفت شهرستان‌ دیگر لرستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

پیرمرد ۹۲ ساله الیگودرزی کرونا را شکست داد

ماشاءالله نعمتی، فرماندار الیگودرز نیز امروز، 18 اردیبهشت در یک گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه وضعیت این شهرستان همچنان قرمز است اما خوشبختانه آمار روند کاهشی را نشان می‌دهد، افزود: این شرایط حاصل تلاش اعضای ستاد مقابله با بیماری کرونا الیگودرز و همکاری مردم و کسبه بوده است.

وی اضافه کرد: در هفته جاری و مطابق با رنگ‌بندی مشاغل می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و سایر نکات موردنظر فعالیت کنند.

فرماندار الیگودرز ادامه داد: پیرمرد ۹۲ ساله مبتلا به کووید ۱۹ پس از مقاومت در برابر این ویروس و با تلاش کادر درمان پس از بهبود وضعیت جسمانی و سلامتی مناسب از بیمارستان ولیان الیگودرز ترخیص شد.

وی تصریح کرد: آن‌گونه که کادر درمان بیمارستان می‌گویند روحیه این شخص خوب بوده و با تحمل و مقاومت در برابر کرونا موفق شد پس از یک دوره کامل بیماری را شکست دهد.

نعمتی با بیان اینکه افراد سن بالایی در الیگودرز موفق شده‌اند کرونا را شکست دهند، تأکید کرد: از کادر درمان کل کشور به‌ویژه شهرستان الیگودرز کمال قدردانی و سپاس را داریم که واقعاً از جان مایه می‌گذارند.

انتهای پیام
captcha