هدایت حکیمانه رهبر انقلاب در بحران بیماری کرونا
کد خبر: 3971257
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
یادداشت /

هدایت حکیمانه رهبر انقلاب در بحران بیماری کرونا

یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های ایران در بحران‌های طبیعی و فتنه‌های دشمنان، هدایت حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی بر اساس تعالیم دین مبین اسلام است که نمونه اخیر آن در بحران بیماری کرونا تجلی یافته است.

فتنه دشمن در بحران کرونا و هشدارهای رهبر انقلاب

یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های ایران در بحران‌های طبیعی و فتنه‌های دشمنان، هدایت حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی بر اساس تعالیم دین مبین اسلام است که نمونه اخیر آن در بحران بیماری کرونا تجلی یافته است. از هشدارهای به موقع و راهبری دستگاه‌های مختلف، تا بسیج عمومی جهت رفع مشکلات معیشتی مردم را شامل می‌شود. در این نوشتار، سخنان رهبر انقلاب در طول دوره بحران کرونا، از پایگاه اطلاع‌رسانی رهبری در خصوص این موضوع، استخراج و به‌ صورت موضوعی تبیین گردیده است:

الف ـ هشدار در برابر تهدیدات دشمن

با توجه به اینکه آمریکا ما را با با تحریم‌های زیادی مواجه کرده و حتی مانع ورود داروهای بیماران سرطانی به کشور می‌گردد، علناً در جنگ با ملت ایران هستند و دستشان به خون شهید سلیمانی و دیگران آلوده است، بنابراین با توجه به سوء سابقه امریکا و غربی‌ها به مسئولان هشدار و هوشیار باش داده‌اند:

۱) هشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان: در جنگهای بزرگ دنیا، در دو جنگ جهانی میلیون‌ها نفر کشته شدند؛ حالا در قضیه کرونا گفته می‌شود که مثلاً تا حالا یک میلیون و خرده‌ای در سطح دنیا مبتلا شده‌اند. در جنگ اول و دوم [جهانی] که با فاصله حدود بیست سال در اروپا اتفاق افتاد، چندین میلیون [نفر] - حالا الان دقیق یادم نیست، اما می‌دانم بیش از ده میلیون جمعیت - به قتل رسیدند؛ در جنگ ویتنام که آمریکا به آنجا حمله کرد همین جور؛ و در جنگهای گوناگون دیگر. در همین اواخر به وسیله عوامل آمریکا، در حمله به عراق عده زیادی کشته شدند، به شهادت رسیدند؛ و امثال اینها فراوان اتفاق افتاده. پس ما وقتی که راجع به این قضیه فکر می‌کنیم از بقیه حوادث مهمّی که در دنیا همواره وجود داشته نبایستی غفلت بکنیم و بدانیم که همین حالا هم میلیونها انسان زیر فشار ظلم و ستم دشمن و دشمنی‌های دشمنان و قدرتمندان رنج می‌برند؛ مردم در یمن، مردم در فلسطین و در بسیاری از نقاط دیگر جهان زیر فشار هستند. پس مسئله کرونا ما را از توطئه دشمنها غافل نکند، از توطئه استکبار غافل نکند؛ [چون] دشمنی استکبار هم با اصل نظام جمهوری اسلامی است. اینکه کسی خیال کند که ما دشمنی نکنیم تا با ما دشمنی نکنند، این نیست؛ اصل نظام جمهوری اسلامی، اصل مردم‌سالاری اسلامی از نظر آنها قابل قبول نیست، قابل فهم نیست و قابل تحمّل نیست. (۱۳۹۹/۰۱/۲۱، سخنرانی به مناسبت ولادت حضرت امام زمان (عج)).

۲) احتمال تهدید بیولوژیکی ایران از سوی امریکا: شما آمریکایی‌ها متّهمید به اینکه این ویروس را شما تولید کرده‌اید؛ من نمی‌دانم چقدر این اتهام حقیقی است، امّا وقتی این اتهام وجود دارد کدام عاقلی به شما اعتماد می‌کند که شما بیایید برای او دارو بیاورید؛ ممکن است داروی شما یک وسیله‌ای باشد برای اینکه این بیماری را بیشتر گسترش بدهد. هیچ اعتباری ندارید؛ به شما اعتمادی نیست. ممکن است یک دارویی را شماها تجویز کنید، یا وارد کشور بکنید که این ویروس را ماندگار کند و مانع تمام شدنش بشود؛ یعنی اگر چنانچه این تهمت درست باشد و شما این ویروس را به وجود آورده باشید، این کارها از شماها بر می‌آید. یا اگر کسی را به عنوان درمان‌کننده و پزشک بخواهید بفرستید، ممکن است او بخواهد بیاید اینجا، اثر عملی سمّی را که تولید کرده‌اند را از نزدیک ببیند؛ چون گفته می‌شود که با استفاده از آشنایی‌های ژنتیک ایرانی که از وسایل مختلفی به دست آورده‌اند، یک بخشی را بالخصوص برای ایران درست کرده‌اند؛ خب این ممکن است بخواهد بیاید ببیند که اثرش چگونه شد؛ اطلاعات خودشان را تکمیل کنند و دشمنی خودشان را بیشتر کنند؛ بنابراین این حرفی نیست که کسی از ملّت ایران این را قبول کند. (۱۳۹۹/۰۱/۰۳، سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران).

۳) تبدیل تهدید بیولوژیکی دشمن به فرصت: این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حمله بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده می‌تواند جنبهٔ رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید. (خطاب به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، ۲۲ اسفند ۱۳۹۸)

ب ـ ممنوعیت واکسن غربی‌ها

رهبر انقلاب پس از هشدارهای لازم در خصوص احتمال جنگ بیولوژیکی و دریافت خبرهایی مبنی خرید واکسن از کشورهای متخاصم، به لحاظ عواقب سوء واکسن‌های امریکایی و اروپایی آن‌ را غیر مجاز اعلام می‌کنند:

۱) امریکایی‌ها متهم به تولید ویروس کرونا و غیر قابل اعتماد بودنشان: از جملهٔ موضوعات مربوط به کرونا که بد نیست من این را اینجا بگویم، این است که سران آمریکا چند بار تا حالا گفته‌اند که ما حاضریم از لحاظ درمان و دارو به شما کمک کنیم؛ چند بار تکرار کرده‌اند که فقط شما از ما بخواهید تا به شما از لحاظ دارو و درمان کمک کنیم. این جزو آن حرفهای بسیار عجیب است که به ما میگویند که از آنها درمان بخواهیم و دارو بخواهیم. ...... شما آمریکایی‌ها متهمید به اینکه این ویروس را شما تولید کرده‌اید؛ من نمی‌دانم چقدر این اتهام حقیقی است، اما وقتی این اتهام وجود دارد کدام عاقلی به شما اعتماد می‌کند که شما بیایید برای او دارو بیاورید؛ ممکن است داروی شما یک وسیله‌ای باشد برای اینکه این بیماری را بیشتر گسترش بدهد. هیچ اعتباری ندارید؛ به شما اعتمادی نیست. ممکن است یک دارویی را شماها تجویز کنید، یا وارد کشور بکنید که این ویروس را ماندگار کند و مانع تمام شدنش بشود؛ یعنی اگر چنانچه این تهمت درست باشد و شما این ویروس را به وجود آورده باشید، این کارها از شماها بر می‌آید. یا اگر کسی را به عنوان درمان‌کننده و پزشک بخواهید بفرستید، ممکن است او بخواهد بیاید اینجا، اثر عملی سمی را که تولید کرده‌اند را از نزدیک ببیند؛ چون گفته می‌شود که با استفاده از آشنایی‌های ژنتیک ایرانی که از وسایل مختلفی به دست آورده‌اند، یک بخشی را بالخصوص برای ایران درست کرده‌اند؛ خب این ممکن است بخواهد بیاید ببیند که اثرش چگونه شد؛ اطلاعات خودشان را تکمیل کنند و دشمنی خودشان را بیشتر کنند؛ بنابراین این حرفی نیست که کسی از ملّت ایران این را قبول کند. (۱۳۹۹/۰۱/۰۳، سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران).

۲) ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی به کشور: نکته دوم در مورد کرونا این است که ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. این را من به مسئولین هم گفته‌ام، الان هم به طور عمومی میگویم. اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند واکسن تولید کنند، این افتضاح کرونایی در کشور خودشان پیش نمی‌آمد. چند روز پیش در ظرف ۲۴ ساعت، این‌ها چهار هزار نفر تلفات داشتند. این‌ها اگر بلدند واکسن درست کنند، اگر کارخانه فایزرشان می‌تواند واکسن درست کند، چرا می‌خواهند به ما بدهند؟ خب خودشان مصرف کنند که این قدر مرده و کشتهٔ زیاد نداشته باشند. انگلیس هم همین جور. بنابراین، به اینها اعتماد نیست؛ من واقعاً اعتماد هم ندارم، نمی‌دانم، گاهی اوقات هست که این‌ها می‌خواهند واکسن را روی ملتهای دیگر امتحان کنند، ببینند اثر می‌کند یا نمی‌کند. بنابراین، از آمریکا و از انگلیس [واکسن تهیّه نشود]. البته به فرانسه هم من خوش‌بین نیستم، علتش هم این است که سابقهٔ آن خونهای آلوده را اینها دارند. [البته] از جاهای دیگر اگر بخواهند واکسن تهیّه کنند -که جای مطمئنّی باشد - هیچ اشکالی ندارد. (۱۳۹۹/۱۰/۱۹، سخنرانی در سالروز قیام ۱۹ دی).

ج ـ تأکید بر توانایی‌ها و تولید داخلی

شعار سال اعلامی از سوی رهبرانقلاب در سنوات اخیر، در موضوعات تولید داخلی بوده است و در دوره کرونا نیز تأکید ایشان بر تولید نیازهای بهداشتی و درمانی بر تولید داخلی می‌باشد.

سخن پایانی

رهبر انقلاب در حد اعلای راهبری جامعه، تدابیر لازم را خردمندانه و هوشمندانه اعلام و عمل نموده‌اند و لازم است همگان مجدانه تا پایان شرایط بحرانی کشور این تدابیر را ملاک عمل خویش قرار دهند.

اگر مسئولان ستاد ملی کرونا و مسئولان سایر بخشهای تدابیر ایشان دقیقاً عمل می‌کردند و رویه عملی ایشان را در پیش می‌گرفتند، ثمرات بیشتر و زودتری برای فائق آمدن بر این بیماری به‌ همراه می‌آورد.

نوشتار حاضر مبین این است که نقش رهبری معظم انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون، خردمندانه و هوشمندانه در همه زمینه‌هایی که لازم بوده، به موقع بیان شده و اثرگذار بوده است و اگر نبود چنین جایگاهی و چنین رهبر خردمندی، قطعاً کشور و جامعه با مشکلات عدیده‌ای از سوی دشمنان مواجه می‌شدند. به پاس این نعمت الهی باید به درگاه خداوند شکرگزار بوده و تدابیر ایشان را عمل نماییم و آینده درخشان در تراز جهانی را رقم زده و زمینه‌ساز ظهور(عج) باشیم.

سیدجوادهاشمی فشارکی، استاد دانشگاه امام حسین(ع) و مؤلف کتاب ماهیت جنگهای ترکیبی و راهکارهای دفاعی

انتهای پیام
captcha