راه‌اندازی کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای در کردستان
کد خبر: 3971557
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

راه‌اندازی کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از راه‌اندازی کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای کردستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: زیربنای کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای 3500 متر مربع در شش طبقه است.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با تخصیص اعتبار ویژه از سوی نهاد کتابخانه عمومی کشور عملیات بهسازی، تکمیل و تجهیز کتابخانه عمومی امام خامنه‌ای از مدتی پیش آغاز شد.

وی با بیان اینکه رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های مرکزی در سراسر کشور است، افزود: کتابخانه‌های مرکزی دارای ویژگی‌های متفاوتی نسبت به سایر کتابخانه‌ها هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان زیربنای کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای را سه هزار و 500 متر مربع در شش طبقه ذکر و بیان کرد: تجهیز و راه‌اندازی این کتابخانه با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان خبره و با بهترین امکانات صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: بخش نشریات، بخش نابینایان، بخش ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا ـ بخش وی آی پی آقایان و بانوان، سالن مطالعه ویژه محققان از جمله قسمت‌های این کتابخانه است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان ادامه داد: گالری، سالن جلسات، سالن آمفی‌تئاتر، بخش کلاس‌های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق فکر که برای اولین بار در کشور راه‌اندازی می‌شود، از قسمت‌های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای (دامت برکاته) استان کردستان است.

وی با اشاره به اینکه در کتابخانه مذکور 10 استند ویژه جستجو برای اعضا وجود دارد، افزود: در این استندها، اطلاعاتی از جمله معرفی استان کردستان، معرفی کتابخانه‌های عمومی، آدرس و شماره تماس کتابخانه‌ها، سخن بزرگان درباره کتاب و کتابخوانی و همچنین لینک جستجوی کتاب برای علاقه‌مندان وجود دارد.

مخدومی با اشاره به اینکه طبقه همکف کتابخانه مذکور به طور کامل به بخش کودکان و نوجوانان اختصاص پیدا کرده است، گفت: در این بخش که طراحی آن به صورت بسیار زیبایی انجام گرفته است، امکاناتی از جمله بخش ویژه کتاب و نشریات، بخش بازی و اسباب بازی، بخش سمعی و بصری، سن ویژه اجرای نمایش وجود دارد.

وی گفت: در بخش ویژه نشریات علاوه بر وجود نشریات چاپی قابل استفاده برای اعضا، تصاویر و همچنین سردیس و تندیس برخی از مشاهیر و بزرگان کُرد وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان یادآور شد: با راه‌اندازی کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای علاوه بر ارتقای سرانه فرهنگی و کتابخوانی در استان، شاخص زیربنای کتابخانه‌های عمومی به 25 هزار متر مربع می‌رسد.

انتهای پیام
captcha