توزیع بیش از ۵۰۰۰ بسته معیشتی در طرح «ضیافت همدلی» زنجانی‌ها
کد خبر: 3971739
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

توزیع بیش از ۵۰۰۰ بسته معیشتی در طرح «ضیافت همدلی» زنجانی‌ها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در ماه رمضان امسال بیش از ۵۰۰۰ بسته معیشتی با استفاده از ظرفیت خیران، مراکز افق، موقوفات مرتبط، بقاع متبرکه و زینبیه و حسینیه اعظم بین نیازمندان توزیع شد.

توزیع بیش از 5000 بسته معیشتی در طرح ضیافت همدلی زنجانی‌هابه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، 26 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ضیافت همدلی در ماه رمضان امسال با هدف تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان اجرا شد که ارزش هر بسته با اقلامی مثل برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه‌فرنگی و حبوبات حدود 300 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته طرح ضیافت الهی با هدف اطعام و افطاری به نیازمندان اجرا می‌شد، ابراز کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت بهداشت و حفظ سلامت مردم، طرح‌های مربوط به افطاری اجرا نشده و به جای آن، نیازمندان از طریق معتمدان محلی و مراکز افق شناسایی و بسته‌های غذایی با حفظ کرامت به آن‌ها اعطا شد.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح ضیافت همدلی با استفاده از ظرفیت خیران، مراکز افق، موقوفات مرتبط، بقاع متبرکه و حسینیه و زینبیه اعظم در ماه مبارک رمضان در زنجان اجرا شد، ادامه داد: تعداد ۵ هزار و  ۲۱۲ بسته معیشتی، ۴۰ هزار ماسک، ۱۳۴ هزار پرس غذای گرم و ۳ هزار بسته گوشت قرمز در قالب بسته‌های یک کیلوگرمی تهیه و بین نیازمندان زنجانی توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به برنامه‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: برنامه ضیافت خاص با مشارکت اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دارالقرآن کریم زنجان هر شب در ساعت 22:30 به مدت یک ساعت از صفحه اینستاگرام پخش شد.

وی تصریح کرد: برگزاری محفل مجازی انس با قرآن کریم با بهره‌گیری از قاریان مطرح استانی و کشوری، سخنرانی و تفسیر قرآن و مسابقه از آیتم‌های برنامه ضیافت خاص بود و توانست مخاطبان زیادی را در فضای مجازی به خود جذب کند.

کرمی یادآور شد: ثبت‌نام مرحله مقدماتی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه نیز از 13 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و علاقه‌مندان باید از طریق سایت www.quraniran.ir برای شرکت در این رویداد بزرگ قرآنی نام‌نویسی کنند.

انتهای پیام
captcha