«گوترش» خواستار توقف فوری جنگ در فلسطین اشغالی شد
کد خبر: 3971919
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
در نشست شورای امنیت؛

«گوترش» خواستار توقف فوری جنگ در فلسطین اشغالی شد

دبیرکل سازمان ملل در آغاز نشست امروز شورای امنیت بدون اشاره به تجاوزهای مکرر صهیونیست‌های اشغالگر، خواستار توقف فوری جنگ در فلسطین اشغالی شد.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در آغاز نشست شورای امنیت درباره فلسطین اشغالی، پیرامون احتمال بحرانی شدن اوضاع هشدار داد.

دبیرکل سازمان ملل بی‌اشاره به تجاوزهای مکرر صهیونیست‌های اشغالگر در این باره گفت: اوضاع در غرب آسیا غیرقابل کنترل شده است. درگیری‌ها امید به همزیستی و صلح (!) را از بین بُرده و باید بلافاصله پایان یابند. درگیری‌ها نه تنها اسرائیلی‌ها و فلسطینیان، بلکه منطقه را به سوی مارپیچی از خشونت با عواقبی ویرانگر می‌کشاند و می‌تواند خطر جدیدی برای کل منطقه ایجاد کند.

گوترش با اشاره به تداوم مذاکرات سازمان ملل با همه طرف‌ها برای برقراری آتش‌بس، تأکید کرد که مرگ غیرنظامیان فلسطینی از جمله زنان و کودکان در غزه وحشتناک است.

وی بدون اشاره به تداوم جنایت‌های این رژیم علیه کودکان، زنان و سالخوردگان گفت که شلیک موشک و خمپاره از یک طرف و حمله هوایی و توپخانه‌ای از طرف دیگر، باید بلافاصله متوقف شود.

آنتونیو گوترش اضافه کرد: تنها راه پیش روی ما، بازگشت به قطعنامه‌های سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و توافق‌های پیشین است. هر چه این چرخه خشونت بیشتر طول بکشد، دستیابی به هدف نهایی دشوارتر خواهد بود.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد در پی تشدید تنش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین و حمله هوایی به غزه، برای سومین بار تشکیل جلسه داد و سخنان اعضای آن هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha