محفل انس با قرآن در شهرستان سامان برگزار شد
کد خبر: 3971953
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵

محفل انس با قرآن در شهرستان سامان برگزار شد

محفل انس با قرآن با همکاری خانه قرآن فاطمة‌الزهرا هوره و پایگاه بسیج خواهران برگزار شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، روز گذشته  26 اردیبهشت محفل انس باقرآن در شهر هوره شهرستان سامان با حضور قاری استانی محسن مولوی و با همکاری خانه قرآن فاطمة‌الزهرا هوره و پایگاه بسیج خواهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین حمید بهرامی، کارشناس امور فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در این محفل قرآنی، اظهار کرد: در بیان اهمیت قرآن، همین بس که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: قرآن، از همه چیز خدا برتر است و در جایی دیگر بیان کردند؛ برتری قرآن بر سایر سخنان، مانند برتری خداوند است، بر بندگانش. بنابراین قرآن کتابی است که رستگاری انسان را در دو جهان تضمین می‌کند، همچون مشعلی فروزان، انسان را از تاریکی‌های جهل و نادانی رهایی می‌بخشد و در سرای دیگر، او را محبوب حضرت پروردگار می‌کند.

وی افزود: قرآن، بهترین فتح‌کننده قله بلند عزت و چکیده جهان هستی است و طبق فرمایش امام باقر(ع) قرآن همانند دو ستاره تابناک آسمانی(خورشید و ماه)، صحنه زندگی انسان‌ها را روشن می‌کند.

بهرامی گفت: کتابی که لایأتیه الباطل من بین یدیه ولا من خلفه، یعنی نه اکنون و نه در آینده، باطل در آن راه نخواهد یافت و حقایق آن را دگرگون نخواهد ساخت، همچنین کتابی است که شب قدر به سبب نزول آن، عظمت یافت، انا انزلناه فی لیلة‌القدر، همچنین امام علی(ع) می‌فرماید:‌ خانه‌ای که در آن، قرآن خوانده می‌شود و از خدای عزّوجل، فراوان یاد می‌شود، برکتش افزایش می‌یابد و فرشتگان در آن حضور پیدا می‌کنند و شیاطین از آن می‌گریزند.

مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان سامان بیان کرد: چه زیباست، هنگامی که تلاوت قرآن در سکوت و تنهایی شب تمامی ذرات وجود انسان را به نشاط و شادابی وامی‌دارد و روح به هیجان آمده از شدت شور و التهاب، طاقت ماندن در قفس تن را از دست می‌دهد و بی صبرانه، خود را به پنجره بسته این قفس می‌زند، تا راهی گشوده و به عرش خدا پرواز کند، حالت عجیب و حیرت‌انگیزی است که توصیف آن با هیچ قلم و اندیشه‌ای میسر نیست، لحظه‌ای که از آب دریای معرفت قرآنی خود را سیراب کرده و با نسیم نوازشگر آیه‌های تکان دهنده‌اش به دلهایمان نوید می‌دهیم که، الا بذکر الله تطمئن القلوب.

وی بیان کرد: کلاس قرآن، کلاسی است پر از پاکی و خلوص که در آن تواضع، خشوع، صفا، آرامش، خودسازی، معرفت، کمال و عشق و عاشقی تدریس می‌شود، قرآن، دریای عمیقی است که جز با لطف الهی، امکان ورود در آن نیست.

 

انتهای پیام
captcha