ضرورت استفاده از ارفاق قانونی برای کاهش زندانیان آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3972919
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

ضرورت استفاده از ارفاق قانونی برای کاهش زندانیان آذربایجان‌غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: باید از ارفاقات و تأسیسات قانونی نهایت بهره را برد تا کمترین وارده را به زندان‌های استان داشته باشیم.

ارسالی امروز | ضرورت استفاده از ارفاق قانونی برای کاهش زندانیان آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، ۳۱ اردیبهشت ماه، در بازدید از زندان مرکزی ارومیه، اظهار کرد: اصلاح و باز اجتماعی کردن محکومان زندانی از اولویت کاری بوده که باید کرامت انسانی زندانیان حفظ و اولویت اول شخصیت بخشی به آن‌ها و اصلاح و بازپروری باشد تا وقتی از زندان آزاد می‌شوند انسانی صالح و درستکار باشند.

وی افزود: اشتغال و مولدسازی زندانیان کمک شایانی به بازسازی روحیه محکومان و ایجاد امید به آینده برای آن‌ها بوده که می‌تواند فرهنگ و اقتصاد را نهادینه ساخته و به خانواده آن‌ها کمک به لحاظ معیشتی کمک کند.

عتباتی بیان کرد: کارگاه‌های حرفه‌آموزی تقویت و توسعه آن‌ها برای تعداد محکومان استفاده کننده از این مزیت قانونی ضروری است و باید فعالان اقتصادی را هم در این چرخه وارد کنیم و از ایشان کمک بگیریم.

وی ادامه داد: باید در بازدید از داخل بندهای زندان با تک تک زندانیان دیدار کرد و پای صحبت‌ها و درخواست‌ آن‌ها نشست و مسئولین زندان برای هر کدام از زندانیان برگه وضعیت قضایی تهیه و در دست زندانی باشد تا بتوان هر لحظه از وضعیت تحمل حبس او مطلع شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: باید از ارفاقات و تاسیسات قانونی نهایت بهره را برد تا کمترین وارده را به زندان‌های استان داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha