کار مخلصانه سردار سلیمانی را ماندگار کرد
کد خبر: 3973397
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
امام جمعه کرمان:

کار مخلصانه سردار سلیمانی را ماندگار کرد

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در کرمان دلیل ماندگاری سرادر شهید سلیمانی را انجام کار مخلصانه، انتخاب سخت‌‌ترین اعمال و نگاه بلند وی دانست.

به گزارش  ایکنا  از کرمان، حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در کرمان در جریان رونمایی از یاد بود سردار دل‌ها در روستای قنات ملک که با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و گرامیداشت سالروز پیروزی و فتح خرمشهر، بیان کرد: تاریخ بزرگترین و مهمترین شخصیت‌ها را در خود دارد. وی تاریخ را امانت‌‌دار خوبی دانست که تمام روحیه‌ها و رویه‌های انسان را حفظ می‌کند و این بخش را بخش حیات واقعی انسان دانست.

وی با اشاره به اینکه روحیه، رویه‌ و هر آنچه که فرد در طول زندگی خود به نمایش می‌گذارد برای همیشه ثبت خواهند شد و بعضی از انسان‌ها جهانی و تاریخی می‌شوند، گفت: روستای قنات ملک افتخار این را پیدا کرده که شخصیتی در آن رشد و نمو کند که جهان و آینده تاریخ را تحت تاثیر خود قرار دهد و نام روستای قنات ملک را تبدیل به یک اسم جهانی و ماندگار کرد.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه حیات طیبه شهید سلیمانی در این چند دهه زندگی مؤثر و در دوران طولانی و مستمر جهاد او در سه محور خلاصه می‌شود، تصریح کرد: محور اول اخلاص و کار برای خداست. وقتی کسی با تمام وجود همه‌ همت خود را صرف این کرد که فقط خدا را در زندگی ببیند حتما کار مخلصانه هم بزرگ جلوه‌گر می‌شود و ماندگار می‌شود.

وی ادامه داد: حماسه فتح خرمشهر یکی از بزرگترین حماسه‌های تاریخ این ملت است و به وسیله کسانی رخ داد که این ویژگی یعنی اخلاص در آن‌ها بود. آن ملتی که این حادثه را در میدان عملیات و عمل خلق کرد حماسه‌ تاریخی دیگری را در آینده نزدیک رقم خواهند زد.

امام جمعه کرمان محور دوم در زندگی سردار سلیمانی را انتخاب سخت‌ترین‌ کارها عنوان کرد و گفت: سردار شهید سلیمانی در طول زندگی تلاش کرد همیشه کار سخت را انتخاب کند و سخت‌ترین عمل میدان جنگ است. او 40 سال جهاد را در دستور کار خود قرار داد. این مرد میدان عمل بودن و انجام سخت‌ترین کارها حتما آن چهره را ماندگار می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در کرمان گفت: محور سوم نگاه بلند و بزرگ قاسم سلیمانی است که محدود به جغرافیای خاصی نبود؛ بلکه به اندازه سعه وجودی خودش فکر بلند داشت و نگاه بلند می‌کرد. به همین دلیل جبهه مقاومت را گسترش می‌داد و ما امروز شاهد پیروزی اخیر مردم فلسطین هستیم.

وی ادامه داد نگاه حاج قاسم سلیمانی متوجه کل جهان و جغرافیای جهان اسلام بود و هر مظلومی از هر نقطه‌ای از جهان که ظلمی اتفاق می‌افتاد سردار سلیمانی دغدغه حمایت از آن را در برابر ظالم داشت.

 

 

انتهای پیام
captcha