نوآوری در سایه نشست‌های تعاملی بین‌المللی با فعالان قرآنی
کد خبر: 3973823
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
مدیر مؤسسه نور هدایت پیشنهاد کرد؛

نوآوری در سایه نشست‌های تعاملی بین‌المللی با فعالان قرآنی

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور هدایت خراسان‌جنوبی گفت: یکی از اقداماتی که می‌تواند در عرصه تعاملات بین‌المللی قرآنی نوآورانه باشد، برگزاری نشست‌های تعاملی و بین‌المللی فعالان قرآنی برتر با فعالان قرآنی کشورهای همسایه به‌صورت سالانه و یا ماهانه است که می‌تواند در پیشبرد برنامه‌ها مؤثر باشد.

نشست‌های تعاملی بین‌المللی با فعالان قرآنی؛ چاره نوآوری فعالیت‌ها /سیده‌زهرا موسوی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور هدایت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی برای حفظ تازگی خود باید دائما در حال گسترش و بزرگ شدن باشند.

وی افزود: برای حفظ تازگی و مختص روحیات حال بودن فعالیت‌های قرآنی، باید تعاملات بین‌المللی را پی گرفت و تنها محدود به کشور خود نشد؛ چراکه بسیاری از ظرفیت‌ها در کشورهای دیگر به آن پرداخته شده است که می‌توان با کمی فکر و اراده در کشور خودمان نیز به آن برسیم.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور هدایت خراسان‌جنوبی بیان کرد: باید تعاملات با کشورهای دیگر به‌خصوص کشور همسایه خراسان‌جنوبی یعنی افغانستان برقرار شود تا بتوان از ظرفیت مسلمانان تمام کشورها بهره برد؛ ظرفیت‌هایی که شاید تاکنون در کشور خود به آن نرسیده باشیم و یا به فکرمان نرسیده باشد.

موسوی ادامه داد: نباید تنها به ظرفیت بخش دولتی و ادارات قرآنی اکتفا کرد بلکه تمام فعالان قرآنی باید خود را مسئول بدانند.

وی اظهار کرد: وقتی یک فعال قرآنی از طریق مسابقات بین‌المللی با فعالان قرآنی سایر کشورها در چند روز در حال رقابت هستند، می‌توانند از این ظرفیت برای بهره‌گیری از توان فعالان قرآنی بهره ببرند؛ حال اینکه ما تنها به برگزاری صرف مسابقات قرآنی اکتفا می‌کنیم؛ چند روزی در مسابقات با یکدیگر تعامل داریم و سپس فراموش می‌کنیم.

این فعال قرآنی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که می‌تواند در این عرصه نوآورانه باشد، برگزاری نشست‌های تعاملی و بین‌المللی فعالان قرآنی برتر با فعالان قرآنی کشورهای همسایه به‌صورت سالانه و یا ماهانه است که می‌تواند در پیشبرد برنامه‌ها مؤثر باشد.

موسوی تصریح کرد: باید یک سیستم گزارش‌دهی وجود داشته باشد تا مؤسسات قرآنی خود را هم‌ ردیف مؤسسات بین‌المللی دیده و سالانه و یا حتی ماهانه گزارشات بین‌المللی خود و چگونگی بهتر دیده شدن در این فضا را ارائه دهند.

وی بیان کرد: وقتی ما با کشورهای مسلمان در تعامل دائم باشیم، ضعف‌ها و نقص‌ها را بهتر درک کرده و بهتر می‌توانیم در راستای پیشبرد اهداف مؤثر باشیم.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور هدایت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مسئله این است که در میان دغدغه‌های مؤسسات قرآنی که گاهی با یک دستور حل می‌شوند، دیگر جایی برای فکر کردن به برنامه‌ها در سطح بین‌المللی نیست.

موسوی یادآور شد: می‌شود با کاستن از مشکلات مؤسسات قرآنی؛ مشکلاتی که گاهی با اعتبارات اندک حل می‌شوند، فکر آنان را برای کارهای بزرگ‌تر و با تأثیرگذاری بهتر آماده کرد و پرورش داد.

انتهای پیام
captcha