دوره تربیت داور «صوت و لحن» مسابقات قرآن در مازندران برگزار می‌شود
کد خبر: 3974431
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

دوره تربیت داور «صوت و لحن» مسابقات قرآن در مازندران برگزار می‌شود

سرپرست دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری دوره تربیت داور «صوت و لحن» مسابقات قرآن کریم با حضور داور بین‌المللی قرآن از ۱۳ تا ۱۵ خردادماه در مازندران خبر داد.

دوره تربیت داور «صوت و لحن» مسابقات قرآن کریم در مازندران برگزار می‌شودرحمت‌الله محمدحسن‌نژاد، سرپرست دارالقرآن‌ الکریم تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: يكی از فعاليت‌های مهمی كه نقش چشمگيری در جذب مردم به سوی قرآن دارد برگزاری مسابقات قرآنی است که طبعاً در نحوه قضاوت مسابقات تأثير بسيار چشمگيری در كيفيت برگزاری مسابقات و در نتيجه، جذب بيشتر مخاطبان خواهد داشت و پرهيز از سليقه‌های شخصی و وحدت رويه در امر داوری می‌تواند سلامت برگزاری مسابقات را تضمين کند.

وی افزود: دارالقرآن‌الكريم با ارائه طرح «تربيت داور عمومی مسابقات قرآن كريم» در رشته‌های(تجويد، وقف و ابتدا، صوت و لحن و حسن حفظ) تلاش دارد تا با آموزش داوری مسابقات قرآن كريم و ارتقای مهارت و سطح علمی داوران، سنجش و ارزيابی مسابقات با شيوه‌ای نوين و علمی انجام شود تا از طريق تربيت داوران ماهر و كارآزموده قرآنی، گامی بلند در مسير برقراری عدالت در تمامی سطوح مسابقات قرآنی برداشته شود.

سرپرست دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی مازندران، تصریح کرد: به منظور تربيت داورانی شايسته و باصلاحيت، معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن‌‌الكريم دوره تربيت داور مسابقات قرآن كريم را در رشته صوت و لحن برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این دوره با حضور 30 نفر از داوران واجد شرایط از تاریخ 13 لغایت 15 خرداد ماه در مؤسسه فرهنگی قرآن وعترت سراج منیر شمال با حضور استاد یار احمدی برگزار می‌شود.

حسن‌نژاد گفت: طی اجرای اين طرح، علاقه‌مندان به داوری در رشته‌های؛ صوت و لحن پس از احراز شرايط گزينش، با توجه به رشته قبول شده در «30 ساعت آموزش حضوری در هر يك از رشته‌ها» شركت کرده و ضمن آشنایی با استانداردهای موجود در امر داوری و انجام كارورزی‌های متعدد و شرکت در آزمون‌های پایانی، طریقه صحیح و یکسان داوری را فرا خواهند گرفت.

وی افزود: شركت‌كنندگان در این دوره آموزشی در صورت كسب حد نصاب نمرات در دو بخش آزمون‌ كتبی و داوری عملی در رشته مربوطه علاوه بر دريافت گواهينامه داوری مجوز داوری در استان را دريافت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha