تکذیب سهمیه 2 هزار نفری ایران در حج
کد خبر: 3975266
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

تکذیب سهمیه 2 هزار نفری ایران در حج

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با انتشار اطلاعیه‌ای خبر دو روز پیش به نقل از رئیس این مرکز در مورد سهمیه دو هزار نفری ایران در حج 1400 را تکذیب کرد.

به گزارش ایکنا، مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، با انتشار اطلاعیه‌ای خبر 10 خرداد ماه به نقل از سید علی مرعشی، رئیس این مرکز مبنی بر سهمیه دو هزار نفری ایران در حج 1400 را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع ملّت عزیز و عظیم‌الشأن ایران اسلامی می‌رساند خبر انتشار یافته از قول ریاست محترم مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر احتمال اعزام 2000 نفر زائر ایرانی به حج سال جاری، صحت نداشته است و متن خبر منتشر شده، محتوای جلسه کارشناسی حج بوده که بدون هماهنگی با این مرکز توسط برخی خبرنگاران در سایت‌ها و فضای مجازی نشر داده شده است. لذا فصل الخطاب تعیین تکلیف برگزاری یا عدم برگزاری حج برای زائرین ایرانی و وضعیت اعزام زائرین به حج سال 1400 از طریق اطلاعیه رسمی سازمان حج و زیارت خواهد بود.

بنابراین از مردم غیور ایران عزیز تقاضا داریم به شایعات و گمانه‌زنی‌های منتشر شده توجه نفرمایند و اخبار موثق را از طریق سازمان حج و زیارت پیگیری فرمایند .

یادآوری می‌شود، در خبر روز 10 خرداد ماه اعلام شده بود: «دولت عربستان دستورالعملی در راستای برگزاری مراسم حج در سال جاری اعلام کرده که طبق آن ۶۰ هزار زائر در حج تمتع امسال می‌توانند شرکت کنند. از این تعداد، ۱۵ هزار نفر، زوار داخلی آن کشور هستند و سایر کشورها نیز می‌توانند مجموعا ۴۵ هزار زائر اعزام کنند که با توجه به سهمیه هر کشور در سنوات گذشته و نسبتی که وجود داشت، احتمالا حدود ۱۵۰۰ نفر سهمیه به ایران تخصیص داده می‌شود که با توجه به نزدیک شدن روابط سیاسی، احتمال افزایش این سهمیه به دو هزار نفر نیز وجود دارد».

انتهای پیام
captcha