کوچ بهاره عشایر استان اردبیل به پایان رسید/ ارائه خدمات رایگان به عشایران
کد خبر: 3975405
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸

کوچ بهاره عشایر استان اردبیل به پایان رسید/ ارائه خدمات رایگان به عشایران

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل، گفت: امسال به دلیل خشکسالی حرکت از قشلاق به ییلاق ۱۵ روز زودتر از موعد مقرر انجام و کوچ بهاره عشایر استان اردبیل به پایان رسیده است.

رضازاده// کوچ بهاره عشایر استان اردبیل به پایان رسید/ ارائه خدمات رایگان به عشایرانمعرفت آذری، مدیرکل امور عشایر استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های عشایر استان تمهیدات لازم به عمل آمده و در این زمینه از زمان شروع کوچ بهاره عشایر استان ارائه خدمات رایگان اعم از آرد، آب معدنی، نهاده دامی و کپسول گاز در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به نقش حائز اهمیت عشایر در توسعه اقتصادی کشور نیاز است تا زمینه حمایت از عشایران به صورت مناسب در سطح استان فراهم و نسبت به تأمین آب آشامیدنی و جاده مناسب رفت و آمد عشایران اعتبارات لازم و مناسب تأمین و نسبت به حل مشکلات آنان اقدام شود.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل، با اشاره به اتمام کوچ بهاره عشایر نیز گفت: امسال به دلیل خشکسالی حرکت از قشلاق به ییلاق ۱۵ روز زودتر از موعد مقرر انجام و هم‌اکنون کوچ بهاره عشایر استان اردبیل پایان یافته که در این زمینه نیز تمهیدات لازم به‌کارگرفته شده است.

آذری تصریح کرد: ۱.۵ میلیون واحد دامی در اختیار عشایر استان قرار گرفته و هم‌اکنون عشایران در ۶۵۱ هزار و ۷۵۰ هکتار از مراتع ییلاقی و قشلاقی نسبت به تعلیف دام اقدام می‌کنند و با ۴۵ طایفه در ۵۱ سامانه و یک هزار و ۵۲۷ اوبه زندگی می‌کنند که برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا به عمل آمده است.

وی اظهار کرد: عشایر اردبیل ۵.۴ درصد جمعیت استان و ۵.۶ جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد و نقش اساسی در تولید لبنیات، گوشت سفید و گوشت قرمز دارد که در تلاش هستیم تا برای افزایش میزان تولیدات این قشر غیور و زحمتکش تمام تلاش خود را به کار گیریم.

انتهای پیام
captcha