پشتیبانی از ولایت‌ فقیه درگرو انتخاب اصلح است
کد خبر: 3975624
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی:

پشتیبانی از ولایت‌ فقیه درگرو انتخاب اصلح است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای امام(ره) اصل ولایت‌ فقیه بود که فرمود پشتیبان ولایت‌ فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، گفت: رأی آگاهانه و انتخاب اصلح از مصادیق پشتیبانی از ولایت‌ فقیه است.

پشتیبانی از ولایت‌فقیه درگرو انتخاب اصلح استبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، ۱۴ خردادماه در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با رعایت شیوه‌نامه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا و با حضور مردم نمازگزار بجنورد در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع)، بر الگوگیری و تداوم راه ائمه اطهار(ع) در تمامی زمینه‌ها و شئون مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و روابط خارجی تأکید کرد.

وی در ادامه با گرامیداشت چهاردهم خرداد، سالگرد رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم بهترین پاسداشت را نسبت به امام راحل(ره) داشته باشیم و دستاوردهای رهبر کبیر انقلاب را حراست و صیانت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای امام (ره) اصل ولایت‌ فقیه بود که فرمود پشتیبان ولایت‌ فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، ادامه داد: امام خمینی(ره) این اصل مترقی را از دین گرفت و در جامعه پیاده کرد؛ بر این اساس کسانی که وارد قدرت می‌شوند و مسئولیتی می‌گیرند باید در مسیر ولایت قرار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اصل جمهوری اسلامی نیز میراث گران‌بهای امام است که دو ویژگی مردمی و دینی بودن را به جامعه هدیه کرد، اضافه کرد: در آن زمان برخی‌ها با جمهوریت، برخی با اسلامی بودن نظام و برخی نیز با این ترکیب این دو مخالف بودند؛ ولی امام(ره) در برابر همه آن‌ها ایستاد؛ زیرا مردم را می‌شناخت و می‌دانست مردم چه چیزی می‌خواهند.

نوری تصریح کرد: امام(ره) به‌ اندازه‌ای به این مردم ایمان داشت که در همه‌پرسی نظام اسلامی فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و بیش از 98 درصد از مردم نیز در همه‌پرسی حرف امام(ره) را تکرار کردند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی گفت: امام راحل(ره) به مردم ایمان داشت؛ به همین دلیل نیز جنگ هشت‌ ساله را به مردم و جوانان سپرد و دیدیم همین جوانان در برابر تمام دنیا ایستادند و به پیروزی رسیدند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در تداوم راه امام(ره)، جنگ با داعش را به شهید سلیمانی و نیروهای بسیجی سپرد و دیدیم چگونه این نیروهای مخلص، تروریست‌های مزدور اجنبی را در خارج از کشور ساقط کردند، در حالی‌ که اگر شهید سلیمانی‌ها نبودند معلوم نبود امروز چه اتفاقی می‌افتاد.

نوری در ادامه با اشاره به حضور همیشگی مردم در میدان حفاظت و حراست از جمهوری اسلامی، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب دشمنان و جبهه استکبار آمدند تا هسته نظام را از بین ببرند؛ اما ما مردم در میدان جنگ در برابر آن‌ها ایستادیم، روزی با ترور وارد عرصه شدند؛ اما باز هم در برابر آن‌ها ایستادیم، روزی خواستند در خارج از کشور بال‌های مقاومت را ببرند شهید سلیمانی‌ها وارد میدان شده و اجازه ندادند این نقشه شوم عملی شود و امروز هم همه دنیا جمع شده‌اند تا انتخابات را از رونق بیندازند و به مردم چنین القا کنند که رأی آن‌ها تأثیرگذار نیست.

وی تصریح کرد: با تمام این اقدامات خصمانه و تبلیغات رسانه‌ای دشمن و به کوری چشم بدخواهان، مردم ما می‌دانند رأی آن‌ها تأثیرگذار است و آن‌ها هستند که انتخاب می‌کنند کرسی ریاست جمهوری را به چه کسی بسپارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های کاندیدای اصلح، اظهار کرد: مردم فردی را انتخاب کنند که اگر روی این صندلی نشست از خون شهدا پاسداری کند، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کند، پیگیر موضوعات اشتغال و منافع مردم باشد و در پای منافع مردم در برابر همه نظام استکبار بایستد.

وی تصریح کرد: به کسی رأی بدهیم که فردا بتواند منویات مقام معظم رهبری را در باب اقتصاد مقاومتی و سایر امور در جامعه پیاده کند و کشور را در مسیر توسعه و تعالی حرکت دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: وقتی انتخاب با ما مردم است باید مراقب باشیم در هنگام انتخاب، حرف امام راحل(ره) را فراموش نکنیم که تأکید کرد نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

وی تصریح کرد: مخاطب این جمله امام مردم هستند که باید مسئولان را به‌درستی انتخاب کرده و جلوی نفوذ را بگیرند و با انتخاب خود زمام امور اجرایی و مدیریتی کشور را به دست افرادی اهل، متدین، مردمی، کارآمد، ساده‌زیست و به دور از اشرافیت و متکی به مرم نه بیگانه بدهند تا در مسیر تکامل و ترقی پیش برویم.

انتهای پیام
captcha