رشد 250 درصدی ثبت‌نام کنندگان در مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی
کد خبر: 3975999
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

رشد 250 درصدی ثبت‌نام کنندگان در مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اعلام خبر ثبت‌نام 828 داوطلب در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان، اظهار کرد: این آمار نشان از رشد 250 درصدی نسبت به سال 99 دارد.

حجت‌الاسلام حسن دهقان، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، بیان کرد: آمار داوطلبان شرکت در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف بر کسب کدملی 752 نفر و برحسب نفر رشته 828 داوطلب است. شرکت‌کنندگان رشته‌های گروهی و تفسیر می‌توانستند در رشته انفرادی نیز متقاضی شرکت باشند.

وی با اشاره به اینکه آمار سال گذشته برحسب نفر رشته، 340 بود و امسال با احتساب آمار ارائه شده رشد 250 درصدی را شاهد هستیم، اظهار کرد: شرکت داوطلبان در این مسابقات وظیفه ما را برای انجام خدمات قرآنی به این مجموعه بیشتر کرده و سعی داریم از تمام توان برای گسترش فرهنگ قرآنی استفاده کنیم.

دهقان تعداد بانوان شرکت‌کننده در مسابقات قرآن اوقاف را 485 نفر و آقایان را 267 نفر اعلام و ادامه داد: بیشترین آمار شرکت‌کنندگان به رشته تفسیر با 261 متقاضی اختصاص دارد. نفرات ثبت‌نامی در دیگر رشته‌ها بدین شرح است: اذان 32 نفر، همسرایی وهم‌خوانی 13نفر، تحقیق 55 نفر، ترتیل 161 نفر، دعاخوانی 60 نفر، حفظ 5 جزء 67 نفر، حفظ 10 جزء 82 نفر، حفظ 20 جزء 60 نفر و در رشته حفظ کل 37 نفر.

وی با اشاره به اینکه زمان برگزاری مرحله شهرستانی و استانی از اول تیر ماه تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری اعلام شده است، بیان کرد: طبق آیین‌نامه مسابقات مرحله شهرستانی در صورت فراهم بودن شرایط به صورت حضوری و در صورت عدم امکان، به صورت غیرحضوری و با استفاده از ظرفیت ویدئو کنفرانس با گروه داوری متمرکز در مرکز استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha