جاذبه‌های گردشگری در دو شهر محبوب گردشگران
کد خبر: 3976263
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

جاذبه‌های گردشگری در دو شهر محبوب گردشگران

کشور تاریخی و زیبای ارمنستان یکی از همسایگان کشورمان ایران است که با وجود طبیعتی زیبا و جاذبه‌های فراوان مورد استقبال گردشگران قرار گرفته و روز به روز به تعداد مسافران ایرانی مشتاق برای سفر افزوده می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری در دو شهر محبوب گردشگرانکشور تاریخی و زیبای ارمنستان یکی از همسایگان کشورمان ایران است که با وجود طبیعتی زیبا و جاذبه‌های فراوان مورد استقبال گردشگران قرار گرفته و روز به روز به تعداد مسافران ایرانی مشتاق برای سفر افزوده می‌شود. شهر ایروان پایتخت این کشور و یکی از شهرهای زیبای منطقه قفقاز است. این شهر 223 کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیون نفر در آن ساکن هستند .

شهر ایروان مسافت کمی با مرزهای کشور مان ایران دارد و همین امر سبب شده هزینه‌های سفر به این شهر پایین باشد و برخی مسافران از راه زمینی عازم این سفر شوند. البته باید افزود هزینه‌های اقامت در این شهر و هزینه‌های خورد و خوراک نیز چندان بالا نخواهد بود.

در ادامه این مطلب سفر باتو، قصد داریم برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر ایروان را به شما معرفی کنیم.

موزه تاریخی ماتناداران Matenadaran

در ابتدا باید بگوییم شهر ایروان در تور ارمنستان سفر باتو، دارای تاریخی غنی و چند هزار ساله است. بنابراین بهتر است گشت و گذار در این شهر را با بازدید از آثار باستانی و اماکن تاریخی آن آغاز کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا به تماشای موزه ارزشمند و مشهور ماتناداران بروید و اینگونه درک بهتری از تاریخ و فرهنگ غنی این سرزمین بدست آورید. این موزه نظر بسیاری از تاریخدانان و باستان شناسان را به خود جلب نموده و نیز مرجع غنی برای آنان به‌شمار می‌آید.

در موزه ماتناداران مجموعه‌ای گران‌بها و با ارزش از دست نوشته‌های باستانی به زبان‌های مختلفی نگهداری می‌گردد که تعدادشان به 30 هزار مورد می‌رسد و در کنار آن بیش از 17 هزار سند و نسخ خطی نگهداری می‌گردد که این رقم بسیار چشمگیر و شگفت‌انگیز است. البته پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر و بهره بالا از این مجموعه غنی با یک راهنما همراه شوید تا به خوبی با بخش‌های مختلف موزه آشنا شوید.

موزه تاریخ ارمنستان The History Museum Of Armenia

پیشنهاد می‌کنیم پس از بازدید از موزه ماتناداران به تماشای موزه تاریخ ارمنستان بروید تا درک بهتری از تاریخ و فرهنگی غنی این سرزمین بدست آورید. این موزه در اطراف میدان جمهوری قرار دارد و از بخش‌های مختلفی همچون باستان‌شناسی، قوم‌شناسی و مردم‌شناسی تشکیل شده است.
جالب است بدانید ساختمان این موزه 100 سال قدمت داشته و در سال ۱۹۲۰ میلادی راه‌اندازی و تأسیس شد و تا به امروز بیش از 400 هزار اثر تاریخی منحصر به‌فرد را در خود جای داده است.

دریاچه وان

دریاچه وان اولین پیشنهاد ما برای شروع گشت و گذار در این شهر است. همانطور که گفتیم مناظر زیبای این دریاچه و آب و هوای مطبوع آن چیزی نیست که بتوان به آسانی از آن گذر کرد. نکته جالب اینکه رنگ آب این دریاچه آبی کهربایی است و کمی پر رنگ تر از آن چیزی است که در ذهن تصور می‌کنید. طبیعت زیبای اطراف این دریاچه به خصوص در فصول بهار و تابستانی تماشایی خواهد بود. در ادامه باید افزود دریاچه وان، بزرگ‌ترین دریاچه در کشور ترکیه است که از آب باران و سرازیر شدن رودخانه‌های کوچک تغذیه می‌گردد و زیستگاه بسیاری از پرندگان مهاجر است.

دریاچه وان بقدری زیبا و شگفت انگیز است که به نماد این شهر تبدیل شده است همچنین در اطراف این دریاچه آثار تاریخی گوناگونی به چشم می‌خورد که بازدید از آن‌ها جالب و سرگرم کننده خواهد بود. همچنین منطقه‌ای تاریخی به نام احلط (Ahlat) در ضلع شمال غربی این دریاچه قرار گرفته است و اگر وقتی باقی ماند به تماشای آن بروید.

بازدید از موزه وان

همانطور که گفتیم این شهر تاریخی در تور وان سفر باتو ، هزاران ساله را از سر گذرانده پس بی‌شک بازدید از موزه تاریخی وان و آثار باستانی موجود در آن بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود. این موزه یکی از ارزشمند‌ترین موزه‌های کشور ترکیه است و نظر تاریخ دانان و باستان شناسان را به خود جلب کرده است.

در این موزه آثار تاریخی ارزشمندی از دوره‌های مختلف وجود دارد که قدمت برخی از آن‌ها به هزاران سال پیش باز می‌گردد. ساختمان این موزه نیز دارای معماری زیبایی است و با ورود به حیات داخلی آن با ستون‌هایی که با خط میخی حکاکی شده‌اند، برخورد خواهید نمود. در اطراف آن سنگ قبرهایی به جا مانده از تمدن اورارتو به چشم می‌خورد که بر روی آن‌ها کتیبه‌هایی قدیمی حکاکی شده است‌.

انتهای پیام
captcha