ضرورت آموزش خداباوری و خدامحوری برای تفکر توحیدی
کد خبر: 3976571
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸

ضرورت آموزش خداباوری و خدامحوری برای تفکر توحیدی

مشاور نماینده ولی فقیه استان مرکزی در امور بانوان و خانواده اظهار کرد: خداباوری زنان و مردان و خدا محور بودن برای تفکر توحیدی را باید آموزش داد. با تأسی از دنیای غرب مادیات را بزرگ و معنویت را کوچک کرده‌ایم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، اشرف جواهری، مشاور نماینده ولی فقیه استان مرکزی در امور بانوان و خانواده، امروز، 19 خرداد در همایش استانی «بانوی تحول‌آفرین» که به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و دانشگاه فرهنگیان پردیس زینب کبری(س) برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این همایش طلیعه کنگره ملی سال آینده است و جای تأسف دارد که بعد از گذشت 40 سال نوجوانان و جوانان بانوان اثرگذار را نمی‌شناسند.

وی با اشاره به اینکه معرفی بانوان به جهت الگوبرداری دختران نوجوان و جوان ضروری است، تصریح کرد: درست زندگی کردن را باید تمرین کرد و این وظیفه ما است تا با معرفی بانوان فرهیخته الگوها را در اختیار قرار دهیم. برگزاری کنگره ملی بانوان مستلزم همکاری بین دستگاهی و بین دانشگاهی است و با تعامل و هم افزایی می‌توان کنگره‌ای قوی و شایسته بانوان برگزار کرد.  

جواهری با بیان این مطلب که الگوی درست زیستن باید در جامعه نهادینه شود و پس از گذشت 38 سال از درگذشت بانو امین هنوز هم خیلی از دختران نسبت به این بانو اطلاعات کافی ندارند، اضافه کرد: بانو امین از چهارسالگی انسانی متفکر بود و به واسطه مادر و نوع آموزشی که داشت توانست پله‌های علمی را یکی پس از دیگری طی کند.

وی دختران جوان را صبر توصیه کرد و گفت: بانو امین در یک قرن عمر بابرکت خود 6 فرزند خود را از دست داد و هر بار سختی و مصیبت را گامی برای رسیدن به خدا می‌دانست در مسیر زندگی این بانو، علتی وجود نداشت که بتواند او را از حرکت در مسیر و تا رسیدن به مقصد باز دارد.

جواهری راه موفقیت را پیدا کردن مسیر با استفاده از مضامین قرآنی و الگوبرداری از این مصحف شریف دانست و بر ضرورت آموزش و تربیت دختران نوجوان و جوان با تکیه بر نص صریح کلام وحی تأکید کرد و افزود: مدلی اصولی و منطبق با مبانی دینی برای سبک زندگی باید ارائه داد. نمی‌توان بدون الگودهی از جوان انتظار رفتار تراز اسلامی داشت.

مشاور نماینده ولی فقیه استان مرکزی در امور بانوان و خانواده مطالعه کتاب «روش خوشبختی» را سفارش کرد و افزود: اولین قدم برای تحقق سبک زندگی اسلامی زندگی همراه با آسایش و کوچک دیدن دنیاست. نگاه ما به مباحث مالی، بیمارست و باید اصلاح شود.

جواهری اظهار کرد: خداباوری زنان و مردان و خدا محور بودن برای تفکر توحیدی را باید آموزش داد. با تأسی از دنیای غرب مادیات را بزرگ و معنویت را کوچک کرده‌ایم. خوشبختی و بدبختی درونی است و با حرکت در مسیر آسایش فکری باید حق اسلام و حق دین را ادا کرد. رمز رسیدن به خوشبختی اعمال مثبت، رفتار و عمل بدون چشم‌داشت و عاطفه مثبت است.

انتهای پیام
captcha