طرح‌های فصلی فروش کتاب زنگ فراخوانی برای کتاب‌نخوان‌هاست
کد خبر: 3976584
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
مدیر کتابفروشی بیدگل:

طرح‌های فصلی فروش کتاب زنگ فراخوانی برای کتاب‌نخوان‌هاست

مدیر کتابفروشی بیدگل گفت: طرح فصلی کتاب زنگ فراخوانی است تا افرادی که با کتاب سر و کار دارند یا افرادی که زیاد اهل مطالعه نیستند برای چیستی آن علاقه‌مند شوند.

طرح‌های فصلی فروش کتاب زنگ هشداری برای کتاب‌نخوان‌هاستمحمدحسن شاطریان، مدیر کتابفروشی «بیدگل» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) و اهمیت این طر‌ح‌ها گفت: برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب را از چند بخش می‌توان بررسی کرد.؛نخست اینکه این طرح زنگ فراخوانی است تا افرادی که با کتاب سر و کار دارند یا افرادی که زیاد اهل مطالعه نیستند برای چیستی آن علاقه‌مند شوند و به دنبال طرح بروند.
 
وی با بیان اینکه طرح بحث در جامعه به واسطه اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب یکی از ویژگی‌های آن است، افزود: با توجه به تخفیفی که برای این طرح در نظر گرفته شده است مردم به سمت استفاده از این طرح‌ها تشویق و ترغیب می‌شوند و وقتی این رفتار ایجاد شود به مرور در میان جامعه نهادینه خواهد شد.
 
شاطریان ایجاد نقدینگی در میان صنعت نشر را به عنوان یکی دیگر از نتایج طرح‌های فصلی فروش کتاب نام برد و گفت: تجربه حدود شش سال اخیر به ما نشان می‌دهد که در این ایام معمولاً مراجعه بیشتر می‌شود و وقتی نام بهارانه، تابستانه یا پاییزه کتاب عنوان می‌شود مخاطبان به سراغ اجرای طرح می‌آیند.
 
مدیر کتابفروشی بیدگل همچنین تأکید کرد: این موضوع به ویژه در یکسال و نیم اخیر که ویروس کرونا کسب و کار کتابفروشی‌ها را با رکود مواجه کرده بود، به کمک اهالی صنف آمد و در کنار آن اعطای وام به مشاغل زیان دیده نیز کمک خوب دیگری بود.
 
وی در پایان با بیان اینکه ایجاد شور و شوق در میان اهالی کتاب به واسطه طرح‌های فصلی فروش کتاب خیلی خوب است، گفت: افزایش اعتبار همواره خواسته بسیاری از همکاران ما بوده است تا مجبور نشویم در روز‌های پایانی طرح از خودمان ۲۰ درصد تخفیف بدهیم و مشتری دست خالی از مغازه بیرون نرود. 
انتهای پیام
captcha