شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و همگانی است
کد خبر: 3976923
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و همگانی است

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه انتخابات یک وظیفه ملی و یک تکلیف شرعی برای همگان است، گفت: رئیس‌جمهور محصول انتخاب خودمان است که باید فردی دلسوز، شجاع و پیرو ولایت باشد و با فساد به‌ طور جدی مبارزه کند.

ارسالی شنبه//انتخابات؛ وظیفه ملی و تکلیف شرعی برای همگانسیدرضا طاهری، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه منابع طبیعی گرگان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، بیان کرد: امروز ما در آستانه یک امتحان بزرگ به‌نام انتخابات هستیم که حضور و رأی ما در سرنوشت کشور نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ابتدا یک نهال کوچک بود که امروزه با خون پاک بسیاری از شهیدان به یک درخت تنومند تبدیل شده است، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اعتلای این نظام شهدای زیادی دوران هشت سال دفاع مقدس  و همچنین دفاع از حرم اهل‌بیت، تقدیم انقلاب شد و این امر مسئولیت ما را در دفاع از این انقلاب و پاسداری از خون شهدا سنگین‌تر می‌کند.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه امروز در عرصه نظامی اقتدار خودمان را به نمایش گذاشته‌ایم و دشمن نمی‌تواند از طریق نظامی به کشور حمله کند، افزود: اگر بخواهیم این اقتدار را در عرصه‌های دیگر مثل سیاسی و فرهنگی پیش ببریم باید حضور فعال و گسترده در انتخابات داشته باشیم و با انتخاب فرد اصلح توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی با اشاره به آیه ۵۸ سوره نساء که خداوند در این آیه می‌فرماید که امانت‌های الهی را به افراد شایسته بسپارید، گفت: یکی از مسائلی که در انتخاب رئیس جمهور باید دقت کنیم بحث امانت‌داری است باید یک رئیس جمهور امانت دار مردم در همه زمینه‌ها باشد ما معمولاً جنبه مادی و مالی امانت را می‌بینیم اما امانتی که از همه امانت‌ها مهم‌تر است، مسئله ولایت و حکومت است.

طاهری با بیان اینکه از معیار‌های انتخاب اصلح، اخلاق مداری، مدیریت همراه با تعهد و صداقت است و افزود: مردم ما در انتخاب رئیس‌جمهور باید بصیرت داشته باشند و در این راه می‌توانیم معیارهایی که قرآن کریم گفته را در نظر بگیریم. باید ببینیم چه کسی صداقت و توانایی دارد و به آن رأی بدهیم.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه در انتخاب اصلح باید به سوابق و پیشینه عملی نامزدها مورد ارزیابی قرار بگیرد، افزود: برای انتخاب فرد اصلح علاوه بر اینکه فرد راهکارهای مدون و برنامه‌ریزی شده را ارائه می‌دهد باید به سوابق و پیشه آن مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه انتخابات یک وظیفه ملی و یک تکلیف شرعی برای همگان است، گفت: رئیس‌جمهور محصول انتخاب خودمان است، رئیس‌جمهور باید فردی دلسوز، شجاع و مستحکم باشد، با فساد به‌ طور جدی مبارزه کند و پیرو ولایت باشد.

انتهای پیام
captcha