انتخابات، پیش‌شرط مردم‌سالاری است
کد خبر: 3977175
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

انتخابات، پیش‌شرط مردم‌سالاری است

فرماندار میاندوآب‌ با بیان اینکه انتخابات، پیش‌شرط مردم‌سالاری است، گفت: نشاط اجتماعی با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌‌های رأی از سوی نامزدهای انتخابات ایجاد خواهد شد.

ارسالی امروز | مردم اجازه تضعیف نظام را به دشمنان ندهندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حسام شیرازه‌محبت، فرماندار میاندوآب، امروز، 23 خرداد در جلسه توجیهی و آموزشی کاندیداهای شوراهای اسلامی میاندوآب، اظهار کرد: برای مجموعه وزارت کشور و دستگاه‌های نظارتی رعایت اصل بی‌طرفی و امانت‌داری از آرای مردم در انتخابات بسیار مهم محسوب می‌شود.

وی افزود: نشاط اجتماعی با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌‌های رأی توسط نامزدهای انتخابات ایجاد خواهد شد و انتخابات، پیش شرط مردم‌سالاری است.

شیرازه‌محبت بیان کرد: نامزدهای شوراها وارد عرصه‌ای شدند که پس از انتخابات تصمیم‌گیرندگان در مورد پیشرفت شهر خواهند بود و باید خط مستقیم تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری برای پیشبرد اهداف نظام را مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: نامزدها، قانون اساسی در مورد شوراها را مطالعه کنند و آسیب‌شناسی که در این راستا انجام گرفته، بعضی از نامزدها بدون شناخت، مسایلی را مطرح می‌کنند که بعدها برای خودشان مشکل‌ساز می‌شود در حالیکه اگر اصول قانون اساسی در مورد شوراها را مطالعه کنند، بهتر می‌توانند با وظایف خود آشنا شوند.

فرماندار میاندوآب‌ تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری موضوع انتخابات و مشارکت مردم را تبیین کرده‌اند که یکی از راه‌های مشارکت در کف جامعه انتخابات شوراهای شهر و روستاها است.

وی گفت: انتخابات مظهر آزادی و رشد و توسعه کشور بوده و مهمترین مقوله در این راستا از سوی کاندیداها، جذب و مشارکت دادن حداکثری مردم است چرا که کسب بیشترین آرا نشانه پشتوانه قوی مردمی برای کاندیداها خواهد بود. اگر انتخابات پرشور باشد، به تبع آن امید تازه‌ای در جامعه ایجاد می‌کند و توسعه هم با امیدآفرینی روی می‌دهد و متأسفانه برخی‌ها در این روزها بر طبل بی‌تفاوتی می‌کوبند.

فرماندار میاندوآب‌ ادامه داد: اولویت اول نامزدهای شوراها تقویت مشارکت حداکثری در انتخابات و تقویت مشروعیت نظام باشد و همچنین خودداری از بیان برخی حرف‌های خارج از وظایف و اختیارات و زیر سؤال نبردن اساس نظام اولویت بعدی آن‌ها باشد چراکه کاندیداها به عنوان افراد اصلح و مورد تأیید نظام جمهوری اسلامی باید در جهت مشروعیت و مقبولیت این نظام تلاش کنند.

وی بیان کرد: افزایش حساسیت مردم نسبت به منافع شهر و حمایت از طبقات محروم جامعه با آسیب‌شناسی و حضور در آن محله‌ها اولویت دیگر کاندیداها باشد چرا که یکی از مشکلات حاکم در شهر، رشد نامتوازن شهر است و مناطق کمتر برخوردار روز به روز با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. مردم در انتخابات به جای توجه به مسائل قومی و قبیله‌ای به دنبال شایسته سالاری باشند تا در طول عمر چهار ساله شورای شهر بتوانند عملکرد آن‌ها را نقد کنند.

شیرازه‌محبت گفت: حفظ ارزش‌ها و خودداری از سخنان ساختارشکن به خاطر تعدادی رأی اهمیت دارد و باید در گود انتخابات منافع و مصالح عمومی نسبت به سایر مسایل ارجحیت داشته باشد و نامزدها از دادن وعده‌های بدون پشتوانه و خارج از وظایف خودداری کنند.

وی با بیان کرد: در صورت عدم تحقق وعده‌ها اولین کسی که آسیب خواهد دید، همان وعده دهنده‌ها خواهند بود و دشمنان ایران اسلامی سعی دارند تا با استفاده از شبکه‌های معاند و اقدام در جهت تعطیلی، تحریم انتخابات و کمرنگ جلوه دادن حضور و مشارکت مردم حتی در یک روستا، نظام را تضعیف کنند بنابراین از کاندیداها انتظار می‌رود مردم را به حضور حداکثری در انتخابات ترغیب کنند.

فرماندار میاندوآب‌ افزود: نباید کاندیداها در پروسه انتخابات ابزار اهداف شوم بدخواهان نظام باشند و برای ما ملاک رای مردم است و فرقی در میان افراد در صورت پیروزی وجود ندارد و براساس فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رای مردم حق‌الناس است، برای ما حکم حکومتی و تکلیف شرعی است.

وی اظهار کرد: روند انتخابات تابع دستورات و مصوبات ستاد کرونا بوده و هرچند وضعیت شهرستان مدتی است در شرایط نارنجی ثابت مانده ولی این شرایط شکننده بوده و هر لحظه امکان بدتر شدن شرایط وجود دارد و بنابراین استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی ضروری بوده و هرگونه تجمع انتخاباتی باید در مکان‌های رو باز باشد و مدت آن نیز نباید بیشتر از ۲ ساعت باشد.

شیرازه‌محبت ادامه داد: مسئولیت رعایت پروتکل‌ها با شخص کاندیدا است و برای رونق چرخه اقتصادی شهرستان سعی کنند چاپ بنرهای تبلیغاتی، زندگینامه و بروشور از ظرفیت شهرستان استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha