عراق برای مفتی القاعده در صلاح‌الدین دو حکم اعدام صادر کرد
کد خبر: 3977365
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

عراق برای مفتی القاعده در صلاح‌الدین دو حکم اعدام صادر کرد

شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد که برای مفتی القاعده در استان صلاح‌الدین این کشور به دلیل ارتکاب جرایم تروریستی دو حکم اعدام صادر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، شورای عالی قضایی عراق امروز دوشنبه، 24 خرداد اعلام کرد که دادگاه کیفری صلاح‌الدین دو حکم اعدام علیه مفتی شرعی باندهای تروریستی القاعده در استان صلاح‌الدین صادر کرده است.

مرکز اطلاع‌رسانی شورای عالی قضایی در بیانیه‌ای گفت: این تروریست در اظهارات خود به کار خود به عنوان مفتی شرعی در باندهای تروریستی القاعده اعتراف کرد و وی یکی از بنیانگذاران القاعده در الشرقاط محسوب می‌شود و چندین ملاقات هم با شخص الزرقاوی(سرکرده معدوم القاعده در عراق) داشته است.

در این بیانیه آمده است: تروریست مذکور علاوه بر مشارکت در جرایم مختلف آدم‌ربایی و قتل و حمله به نیروهای پیشمرگه به صدور فتوا برای کشتار نیروهای پلیس و ارتش عراق اعتراف کرد.

این مرکز گفت: فرد محکوم مسئول شعبه جاسوسی ایالت جنوب موصل است و به خرید سلاح و توزیع حقوق و دستمزد بین تروریست‌های داعش اقدام می‌کرده و از همین رو دادگاه کیفری صلاح‌الدین دو حکم اعدام برای او صادر کرده است.

پس از پایان ناموفق جنگ عراق برای آمریکا و متحدانش، القاعده عراق به بهانه مبارزه با متجاوزان به حملات تروریستی اقدام کرد که تلفات سنگینی به بارآورد. این حملات بیشتر از اینکه نیروهای متجاوز آمریکایی را مورد هدف قرار دهند، نیروهای عراقی و همچنین غیر نظامیان و مردم این کشور را به کام مرگ فرستاد.

ابومصعب الزرقاوی، تروریست اردنی‌الاصل بود که در افغانستان اردویی برای تعلیم تروریست‌ها راه انداخت و پس از رفتن به عراق و برعهده گرفتن سرکردگی القاعده در عراق و انجام تعدادی بمب‌گذاری، در سال ۲۰۰۶ در زمان جنگ عراق کشته شد.

جنگ عراق یک عملیات نظامی بود که ۲۹ اسفند ۱۳۸۱ (20 مارس 2013) با حمله یک ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا و انگلیس به عراق آغاز شد و تا سال 2010 ادامه داشت.

دو توجیه عمده برای آغاز این جنگ توسط جرج بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا مطرح شد که یکی از آن‌ها رابطه صدام حسین با القاعده و دیگری نابود کردن سلاح‌های کشتار جمعی در عراق بنابر توافق‌نامه ۱۹۹۱ بود.

انتهای پیام
captcha