فعالیت 80 خادمیار قرآنی رضوی در استان مرکزی
کد خبر: 3977367
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

فعالیت 80 خادمیار قرآنی رضوی در استان مرکزی

سرپرست نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در استان مرکزی اظهار کرد: 3700 خادمیار رضوی در استان سازماندهی شدند که از این تعداد 80 نفر از فعالان جامعه قرآنی در کانون خادمیاری قرآن مشغول به خدمت رسانی هستند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمد بخشی، سرپرست نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در استان مرکزی، امروز، 24 خرداد در مطبوعاتی، با بیان این مطلب که ترویج فرهنگ رضوی و توسعه فعالیت‌های خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی یکی از اولویت‌ها و اهداف آستان قدس و کانون‌های خادمیاری در استان است، اظهار کرد: کانون‌های تخصصی تعلیم و تربیت در استان فعال هستند که از کانون‌ها و جلسات محلی پشتیبانی و برنامه‌های آنان را هدایت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 10 ساله دفاتر آستان قدس رضوی در استان، تصریح کرد: این دفتر در حوزه‌های مختلف همچون قرآن فعالیت داشته که برپایی جلسات خانگی قرآن قبل از شیوع کرونا، تجلیل از اساتید قرآنی، برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری دوره تربیت مربی مهدهای قرآن ویژه نونهالان را در دستور کار قرار دارد. 3700 خادمیار رضوی در استان سازماندهی شدند که از این تعداد 80 نفر از فعالان جامعه قرآنی در کانون خادمیاری قرآن مشغول به خدمت رسانی هستند.

بخشی ادامه داد: سال گذشته دوره مدرسی قرآن ویژه نونهالان با پشتیبانی آستان قدس در استان برگزار شد که 30 مدرس مهدالرضا(ع) در استان تربیت شدند که آمادگی خدمت رسانی دارند.

سرپرست نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در استان با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی یکی از اهداف و اولویت‌های آستان قدس بوده و استان‌ها نیز در کنار سایر دستگاه‌ها به دور از موازی‌کاری این کار را انجام می‌دهند، گفت: اجرای طرح مواسات و تهیه بسته معیشتی، تهیه جهزیه، هم‌افزایی با سایر نهادهای حمایتی، مراکز خیریه، نیکوکاری و مؤسسات خیریه از جمله برنامه‌های اجرایی است.

وی تصریح کرد: کانون‌های خدمت رضوی در سه بخش کانون‌های موضوعی با هدف ارائه خدمات به محرومان در قالب حرکت‌های جهادی، کارآفرینی و اشتغال، سلامت، تعلیم و تربیت، کانون‌های خدمت عمومی با ۱۵۰ کانون فعال در استان در قالب مساجد، انجمن‌ها، خیریه‌ها با استفاده از ظرفیت خادمیاران و طرح یاوران رضوی برای فراهم کردن بستر خدمت علاقه‌مندان مشغول به فعالیت هستند.

بخشی با اشاره به توقف ثبت‌نام طرح خادمیار تا اطلاع ثانوی به دلیل گزینش ثبت‌نام‌شدگان و استقبال بسیار زیاد جهت ثبت‌نام در طرح خادمیار، بیان کرد: از حضور تمام علاقمندان به خدمت در مجموعه آستان قدس استقبال می‌کنیم. بیشترین تعداد خادمیاران در حوزه کانون‌های خدمات عمومی فعال هستند.

وی از حضور کاروان زیرسایه خورشید در استان خبر داد و افزود: این کاروان به مناسبت دهه کرامت راهی استان‌ها شده و با اقشار مختلف مردم همچون کارگران دیدار خواهد داشت. همچنین جشن مردمی زیرسایه خورشید از شنبه، 29 خرداد در استان با حضور خادمان و پرچم متبرک رضوی برپاست.

انتهای پیام
captcha