نهادهای فرهنگی و دینی سهمی از بودجه مالی ندارند
کد خبر: 3977619
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

نهادهای فرهنگی و دینی سهمی از بودجه مالی ندارند

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مؤسسات قرآن در ایام کرونا خسارت بسیار زیادی دیده‌اند، گفت: دولت برای جبران خسارت‌های صنعتی و تولیدی در دوران کرونا تدابیری اندیشیده است و آنان را با حمایت مالی و یا وام‌های مطلوب مورد توجه قرار داده است؛ اما در این میان توجه به نهادهای فرهنگی و دینی مورد غفلت واقع شده است.

بیش از یک میلیارد ریال به حساب مؤسسات و خانه‌های قرآن خراسان‌جنوبی واریز شدحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مؤسسات قرآن در ایام کرونا خسارت بسیار زیادی دیده‌اند، گفت: در این میان تشکل‌های دینی و فرهنگی سهم ناچیزی از حمایت را ایفا می‌کنند؛ بسیاری از مؤسسات در مکان استیجاری سکنی گزیده‌اند و از طرفی با شیوع کرونا و به علت عدم توان در پرداخت اجاره نقل مکان کرده‌اند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: اگرچه مؤسسات قرآنی دست از تلاش و فعالیت برنداشته‌اند، اما این فعالیت‌ها سهمی در حل مشکلات‌شان ‌و یا کاهش این بار سنگین نخواهد داشت.

سلمانی ادامه داد: دولت برای جبران خسارت‌های صنعتی و تولیدی در دوران کرونا تدابیری اندیشیده است و آنان را با حمایت مالی و یا وام‌های مطلوب مورد توجه قرار داده است؛ اما در این میان توجه به نهادهای فرهنگی و دینی مورد غفلت واقع شده است.

وی افزود: اکنون با پیگیری‌های انجام شده و بر اساس تفاهم‌نامه اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان بیش از یک میلیارد ریال به‌منظور حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی که در طول سال 1399 و رمضان 1400 با اداره امور قرآنی استان همکاری داشته‌اند، واریز شد.

سلمانی یادآور شد: امیدواریم با این حمایت این مؤسسات بتوانند با تلاشی بیشتر از گذشته به سمت فعالیت‌های ثمربخش گام بردارند و هنوز هم پیگیری‌ها برای حمایت‌های مالی ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha