پدر شهید «فرید دارایی» آسمانی شد
کد خبر: 3977951
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

پدر شهید «فرید دارایی» آسمانی شد

مرتضی دارایی پدر شهید والامقام «فرید دارایی» از شهدای شهرستان زنجان بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

پدر شهید «فرید دارایی» آسمانی شدبه گزارش ایکنا از زنجان، مرتضی دارایی پدر شهید والامقام فرید دارایی از شهدای شهرستان زنجان پس از سال‌ها دوری از فرزند شهیدش به دیار باقی شتافت. مراسم تشییع پیکر این پدر شهید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با حضور مسئولان و خانواده این شهید والامقام در زنجان برگزار شد.

شهید فرید دارایی، معلم نهضت سوادآموزی که در ٢٨ بهمن ماه ١٣٤١ در زنجان دیده به جهان گشود؛ وی تحصیلات خود را در شهر زنجان به پایان رساند. این شهید والامقام به تصديق تمام دوستان و آشنايانش جوانی خداشناس، بسيار متواضع، خوش‌رو و خنده‌رو بود و نماز روزانه و نماز جمعه‌هايش قطع نمی‌شد. او به همه فرمايشات امام خمینی(ره) جان دل می‌سپرد و به سخنرانی‌های حجت‌الاسلام قرائتی بيش از حد علاقمند بود و آن‌ها را ضبط و كتاب‌های شهيد مطهری و شهيد دستغيب را مطالعه می‌كرد در خانه با همه مهربان بود و به افراد پير و مستضعف بسيار محبت و كمك می‌كرد.

سرانجام اين شهيد بزرگوار در سال 1362 درحالی كه مسئوليت پيك گردان امام حسين(ع) و جانشين گردان وليعصر(عج) در عمليات خيبر را داشت در منطقه جزيره مجنون بر اثر اصابت تركش به سر، خون پاكش را نثار انقلاب اسلامی کرد.

انتهای پیام
captcha