شکیبایی رمز موفقیت در زندگی است
کد خبر: 3979396
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

شکیبایی رمز موفقیت در زندگی است

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه امام رضا(ع) فرو بردن غم و اندوه و زیرکی را نشانه عقل می‌دانست، افزود: انسان باید با صبر و شکیبا بوده و در سایه آن از روح و روان خود مراقبت کند که بی‌شک این رمز موفقیت انسان‌هاست.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان امروز، یکم تیرماه در همایش مبلغان دینی و مراسم سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی کردستان اظهار کرد: تمام مسلمانان به اهل بیت(ع) ارادت دارند و جلوه معنویت، نورانیت و سیره پاک امام رضا(ع) موجب شده که شیعه و سنی برای ایشان ارادت خاصی قائل شوند.

وی با اشاره به اینکه باید درس زندگی را از امام رضا(ع) آموخت، افزود: همه ما باید از این امام بزرگوار و سایر ائمه اطهار درس بگیریم و آنها را سرمشق زندگی خود بدانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه سرلوحه قرار دادن ویژگی‌های بارز اهل بیت(ع) منجر به رشد خوبی‌ها در جامعه می‌شود، بیان کرد: بهترین کار این است که افراد در اعمال و رفتار خود جلوه زیبایی ایجاد کنند چرا که برخی مردم با دیدن اعمال و خوبی‌ها مسلمان شدند.

وی با بیان اینکه مداحان امام حسین(ع) را عشق بین‌‌المللی می‌خوانند، ادامه داد: هر کسی به امامی اعتقاد بیشتری دارد و در مجموع ارادت به اهل بیت بیانگر عمق عشق و علاقه مردم مسلمان به اهل بیت عصمت و طهارت است.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: امام رضا(ع) فرو بردن غم و اندوه و زیرکی را نشانه عقل می‌دانست و همواره از مردم می‌خواست غم و اندوه را از روح و روان خود بزدایند. انسان باید با صبر و شکیبا بوده و در سایه آن از روح و روان خود مراقبت کند و به روح و روان خود و خانواده آسیب نزند که بی‌شک این رمز موفقیت انسان‌هاست.

استفاده از ابزارهای جدید برای امر تبلیغ دین

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه این مراسم با بیان اینکه دشمنان به شیوه‌های گوناگون برای به چالش کشاندن انسجام ملت ایران و دلسرد کردن آنها از نظام تلاش می‌کنند، اظهار کرد: در انتخابات ۲۸ خرداد شاهد هجمه گسترده رسانه‌ای و تبلیغی علیه انسجام ملی ایرانیان و مشارکت مردم در عرصه انتخابات بودیم که به فضل الهی با حضور گسترده مردم در انتخابات ۲۸ خرداد این مهم ثابت شد که علی رغم مشکلات معیشتی و اقتصادی باز هم ایرانیان از اقتدار ملی خویش حفاظت می‌کنند.

وی افزود: برای رشد جامعه باید بر اساس مبانی و نگرش‌های انقلابی شاهد اجرای امور باشیم و مسئله تبلیغ دین باید با بهره‌مندی از شیوه‌های نوین و همگام با جامعه باش چرا که با روش‌های سنتی و قدیمی نمی‌توان جوان را به سمت مباحث دینی سوق داد. امروز برای القای اندیشه‌ای به نسل جوان نیازمند استدلال و منطق هستیم و باید استفاده از ابزارهای جدید در امر تبلیغ مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از مبلغان دینی خواست با استفاده از ابزارهای جدید در امر تبلیغ دین برای معرفی هر نظر و اندیشه‌ای به نسل جوان بهره ببرند و با منطق و استدلال فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام حاتمیان یادآور شد: بر همه مبلغان لازم است که تحول عظیمی در نوع ارتباط با مخاطب ایجاد کنند و از شیوه‌های نوین تبلیغ به نحو احسن بهره گیرند.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم علاوه بر برگزاری مراسم مولودی خوانی و دف نوازی، به کسانیکه در روز یکم تیرماه مصادف با سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی متولد شده بودند هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha