قرآن؛ گمشده‌ زندگی من
کد خبر: 3979633
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

قرآن؛ گمشده‌ زندگی من

یک دانشجوی دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم آذربایجان‌غربی گفت: همیشه در زندگی حس می‌کردم که یک گمشده دارم و با انس گرقتن با قرآن فهمیدم که این همان گمشده من است که به زندگی‌ام هدف و انگیزه بخشید.

ارسالی امروز ا زندگی متعالی و سعادت در گرو استخراج برنامه‌‌های قرآن برای زندگی استزهرا دوستی، دانشجوی دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، ابتدا با اشاره مختصری به زندگی‌نامه خود اظهار کرد: بنده متولد سال ۱۳۷۴ دانشجوی ارشد روان‌پرستاری بوده و در خانواده مذهبی بزرگ شدم، از دوران کودکی با قرآن کریم انس و الفت داشته و خانواده از همان ابتدا حلاوت قرآن را به من چشاندند و برای این منظور با مباحث قرآنی بزرگ شده و با شرکت در مسابقات قرآنی به برکت قرآن و یاری خداوند مقام‌های استانی، شهرستانی منطقه در زمینه قرائت، تحقیق قرائت، ترسیم و حفظ کسب کردم.

ایکنا_ کیفیت دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم از لحاظ مدت زمان دوره، سرفصل‌های ارائه شده، مدرسین دوره و مجری دوره را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

این دوره‌ها با توجه به شرایط محدودیت‌های کرونایی و محرومیت از کلاس‌های حضوری، عالی بود و آموزش‌های مجازی فرصت را برای فراگیران در اقصی نقاط کشور برای استفاده از اساتید توانمند که به لحاظ بعد مسافت امکان بهره‌مندی از آن‌ها وجود نداشت را فراهم آورد و مسئولین اجرایی و اساتید، طبق زمانبندی توانستند مباحث را به فراگیران و دانشجو معلمان منتقل کنند و جا دارد از اساتیدی که با صبر و مهربانی دروس را آموزش می‌دادند، تقدیر و تشکر کنم.

ایکنا_ تأثیر این دوره تربیت معلم قرآن کریم در حوزه فردی و اجتماعی چگونه بود؟

همیشه به‌ دنبال این دوره آموزشی بودم و مشتاقانه در آن شرکت کردم و پیگیر موضوعاتی بودم که تأثیرات معنوی و مثبتی برای من داشته باشد و سعی کردم مباحث آموخته در این دوره‌ها را به اطرافیان نیز بازگو کنم تا حلاوت و شیرینی که خودم حس کردم دیگران نیز بچشند.

در زندگی به مانند شخصی که گم کرده‌ای داشته باشد همیشه دنبال آن گمشده خودم بودم و اینکه شنیده بودم قرآن و دین برنامه زندگی است و به زندگی ما هدف و انگیزه می‌دهد حس می‌کردم می‌تواند این گمشده من قرآن باشد، اما در عمل به دنبال یادگیری آموزه‌های قرآن نبودم  چون راه درک و استفاده کاربردی از مباحث قرآنی را بلد نبودم و این دوره‌ها چراغی بود که راه را به من نشان داد تا بهتر بتوانم از قرآن در زندگی استفاده کنم.

ایکنا_ این دوره چقدر باعث ایجاد انگیزه در شما شده و اینکه چقدر احساس نیاز به حضور در این دوره‌ها را می‌کنید؟

قرائت، تدبر در قرآن و مفاهیم عظیم آن انرژی و انگیزه‌ غیرقابل وصف به آدم می‌دهد و به همین علت کلاس‌ها را با اشتیاق بیش از پیش دنبال می‌کردم و این‌که موضوعات چند بار در روز بارگزاری می‌شد از ویژگی‌های خوب دوره بود که امکان هماهنگی و برنامه‌ریزی را برای فراگیران فراهم می‌کرد. فضای مجازی موجب شد که دوره‌ها در بستر بزرگتر و وسیع‌تری برگزار و امکان برقراری ارتباط با دوستانی از سراسر کشور فراهم شود و نیاز به حضور در این آموزش‌ها همیشه وجود دارد تا به درک عمیق‌تر قرآن دست‌ یافته و زندگی بر اساس برنامه و اهداف قرآنی پیش رود.

سخن پایانی

 خداوند برترین و بهترین برنامه‌ریز زندگی است و خیر و صلاح ما را می‌داند و بهترین برنامه‌ها را در قرآن آورده و ما باید با استفاده از این دوره‌ها بتوانیم برنامه را استخراج کرده و در زندگی به کار ببریم تا به زندگی متعالی و کمال برسیم. باید قوی باشیم و با جاری ساختن فرامین خداوند و جامعه اسلامی و قرآنی زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کنیم و پیشنهاد می‌کنم مباحث تدبر در قرآن را که بسیار کاربردی است در این دوره‌ها گنجانده شود تا بیشتر از محضر این کلام حق بهره‌مند شویم.

انتهای پیام
captcha