جای خالی موزه دفاع مقدس در هرمزگان
کد خبر: 3981624
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

جای خالی موزه دفاع مقدس در هرمزگان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامى امروز در حال تلاش و صرف پول‌های کلان براى از بین بردن فرهنگ شهادت هستند، جای یک موزه دفاع مقدس در استانی با ذخایر فرهنگی بالا را خالی دانست.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سردار حبیب‌الله میرزایی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، صبح امروز، 12 تیرماه، در میزگرد رسانه‌ای «افشای حقوق بشر آمریکایی» که با محوریت شهدای ۱۲ تیرماه و بازخوانی موضوعات پیرامون این حادثه بی‌رحمانه در خلیج‌فارس توسط آمریکای جنایتکار و افشا حقوق بشر آمریکایی برگزار شد، اظهار کرد: در سالیان نه‌چندان دور، در این تاریخ اتفاقات بسیار بد و غم‌انگیزی رخ داده که ازجمله می‌توان به حادثه تلخ سرنگون کردن هواپیماى مسافربرى ایرباس ۶۵۵ ایران توسط آمریکا، کشور مدعی مدافع حقوق بشر اشاره کرد.

وی افزود: اوایل شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامى، دشمنان تحمل دیدن رشد و بالندگى این انقلاب را نداشتند و با نفاق و شایعه‌پراکنی سعى داشتند بین مردم اختلاف ایجاد کنند. ایجاد اختلاف بین اقوام شریف ایرانى یکی از شگردهای ضربه زنی دشمن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود اما آن‌ها فکر وجود رهبرى عالم، فقیه و مردم پای‌کار انقلاب را نکرده بودند. نقش حضرت امام(ره) به عنوان رهبرى جامعه اسلامى و وجود مردمى که به رهبر خود ایمان داشته و براى دفاع از انقلاب، عزم خود را جزم کرده بودند بسیار مؤثر بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان تصریح کرد: صدام ادعا کرده بود که جنگ با ایران یک هفته و سه روز طول خواهد کشید و عراق فاتح ایران خواهد شد اما با مقاومت مردم ایران در جبهه‌های حق علیه باطل این جنگ ۸ سال طول کشید. جنگ تمام شد و حاصل 8 سال دفاع مقدس را می‌توان اصل بازدارندگی نامید.

میرزایی ادامه داد: خون شهدا و تلاش‌های رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل با بهره‌گیری از فرهنگ‌های ایثار، شهادت، ساده زیستی، تلاش، اتکا به خود، دشمن‌شناسی، عمل به موقع، جدی بودن و ایمان داشتن در طول 8 سال دفاع مقدس باعث شد اجازه ندهیم دشمنان به اهدافشان برسند.

وی عنوان کرد: هنگامی که صدام حسین به اهداف خود نرسید، غربی‌ها که تا آن زمان در پشت صحنه از او حمایت می‌کردند. این بار چهره واقعى خود را به جهان نشان داده و وارد جنگ نفت‌کش‌ها با ما شدند. این درگیری‌های آمریکا با جمهورى اسلامى در حوزه دریا ادامه داشت تا سرانجام حادثه تلخی در سال ۶٧ با اصابت دو موشک به هواپیماى مسافربرى ایرباس ۶۵۵ رخ داد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان افزود: ناو وینسنس آمریکایی در خلیج‌فارس هواپیمای مسافربری کشورمان را نشانه گرفت و این اقدام ضد بشری آمریکا موجب کشته شدن ٢٩٠ نفر از سرنشینان هواپیما اعم از زنان و کودکان خردسالی شد که هیچ دفاعی از خود نداشتند و در خطوط هوایی بین‌المللی در حال پرواز به مقصد بودند که درعین‌حال مورد حمله وحشیانه قرار گرفتند و پیکر مطهرشان به اعماق دریا سقوط کرد.

میرزایی ادامه داد: از سوی دشمنان این ملت، انگیزه‌هایی برای به فراموشی سپردن دوران دفاع مقدس وجود دارد. آن‌ها تلاش می‌کنند جهانیان یا آن را به فراموشی بسپارند یا زیر سؤال ببرند و یا بدنامش کنند. دشمنان می‌دانند ما با استعانت از فرهنگ دفاع مقدس پیروز شدیم و امروز به دنبال این هستند که این فرهنگ غنی را عوض کنند. دشمنان انقلاب اسلامى امروز در حال تلاش و صرف پول‌های کلان براى از بین بردن فرهنگ شهدا و تشکیل اتاق‌های اندیشه‌ورز خود هستند.

وی در پایان یادآور شد: در زمان جنگ حفاظت از تنگه هرمز و سواحل خلیج‌فارس، اعزام نیرو براى جنگیدن در جبهه، اسکان جنگ‌زده‌ها و همچنین جمع‌آوری کمک‌های مردمی براى ارسال به جبهه از اقداماتی بود که در هرمزگان انجام شده است. اکنون که بیش از ٣۵ سال از جنگ تحمیلی می‌گذرد ما حتی یک موزه دفاع مقدس هم در سطح استان نداریم. انتظار ما این است که مسئولین استانى در راستای ایجاد یک موزه دفاع مقدس با ما همکاری کنند.

انتهای پیام
captcha