صد و شانزدهمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه برگزار می‌شود
کد خبر: 3982596
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

صد و شانزدهمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه برگزار می‌شود

صد و شانزدهمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی یکشنبه، 27 تیرماه به منظور بررسی چهار دستور برگزار می‌شود.

صد و شانزدهمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه برگزار می شود

به گزارش ایکنا، صد و شانزدهمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی یکشنبه، 27 تیرماه به منظور بررسی چهار دستور به صورت مجازی و حضوری در دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود.

اولین دستور این جلسه بررسی و تصویب اصلاحات آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک‌هزینه دانشجویی به حافظان و قاریان قرآن در سال 1400 است.

در ادامه، دومین دستور نیز به بررسی نحوه تحقق «اقدام 1- 5 سند آموزش عمومی قرآن کریم» اختصاص دارد. این اقدام به طراحی و تدوین مقررات لازم برای اولویت‌یابی آموزش عمومی قرآن در نظام رسمی و غیر رسمی و تسهیل اجرای سند و پیشنهاد آن به مراکز تصمیم‌گیری و نظارت بر اجرای آن پس از تصویب، اشاره دارد.

سومین دستور این جلسه، بررسی نحوه تحقق «اقدام 1 - 4 سند آموزش عالی» خواهد بود. این اقدام به موضوع طراحی و استقرار نظام ارزیابی، سطح‌بندی و رتبه‌بندی مراکز و گروه‌های پژوهشی و آموزش عالی قرآن و دستگاه‌های عضو شورا با مشارکت دانشگاه و حوزه اختصاص دارد.

در نهایت نیز در چهارمین دستور این جلسه به بررسی نحوه تحقق «اقدام 1 - 5 سند تبلیغ و ترویج» پرداخته می‌شود. این اقدام به موضوع تمهید تأمین منابع مالی تبلیغ و ترویج قرآن به ویژه از طریق گسترش فرهنگ وقف و خیریه اشاره دارد.

یادآور می‌شود، جلسه گذشته این مجمع 23 خردادماه برگزار و یکی از مهم‌ترین دستورهای مورد بررسی آن بحث «شاخص‌های انتصاب مدیران دستگاه‌های قرآنی» بود. 

انتهای پیام
captcha