حافظ قرآنی که 500 خطیب و مبلغ دینی در مصر تربیت کرد
کد خبر: 3983186
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲

حافظ قرآنی که 500 خطیب و مبلغ دینی در مصر تربیت کرد

احمد سلیمان ابوزرفه، حافظ کل قرآن کریم در مصر است که عمر خود را در تربیت صدها حافظ قرآن، مبلغ و خطیب دینی سپری کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، احمد سلیمان ابورزفه، یکی از مبلغان دینی عضو سازمان اوقاف مصر در شهر المحله الکبری در استان الغربیه مصر است که بیش از 500 مبلغ و امام جماعت، خطیب و حافظ قرآن کریم به دست او تربیت شده‌اند.

او می‌گوید که حفظ قرآن کریم را با کمک پدرش شروع کرده  و در 12 سالگی حافظ کل قرآن شده است. پدر او نیز حافظان قرآن زیادی را تربیت کرده است که برخی از آن‌ها امروز استاد دانشگاه یا مبلغ دینی در الازهر و سازمان اوقاف هستند.

ابورزفه پس از گذراندن دوره ابتدایی و متوسطه در دانشکده اصول دین دانشگاه الازهر شعبه طنطا پذیرفته شده و با معدل عالی از آنجا فارغ‌التحصیل شده است و سپس برای گذراندن دوره سربازی خود به ارتش ملحق شده و پس از آن از سوی وزارت اوقاف مصر برای کار به عنوان امام جماعت و خطیب مسجد الاربعین در روستای خود منصوب شده است و پس از 30 سال خدمت در وزارت اوقاف به مقام ارشدی در میان مبلغان وزارت اوقاف مصر دست یافت.

او با تداوم راه پدرش، صدها حافظ قرآن از میان اهالی روستا تربیت کرد که برخی از آنها امروز استاد دانشگاه، پزشک یا افرادی در سمت‌های بالا هستند که از جمله آنها شیخ یسری عزام است که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر از او در یکی از مناسبت‌ها تقدیر کرد.

 ابورزفه کتابی با مجوز الازهر دارد و چندین نابغه در حفظ قرآن کریم تربیت کرده که از جمله این افراد یک کودک 12 ساله حافظ کل قرآن کریم است.

وی تأکید کرد در طول زندگی شغلی خود در ازای حفظ قرآن از هیچ کس پاداشی دریافت نکرده است، زیرا قرآن بزرگترین پاداش دنیا و آخرت برای اوست.

این مبلغ مصری اظهار کرد که پس از رسیدن به سن بازنشستگی، دکتر محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، تصمیم به ادامه حضور وی به عنوان مبلغ ارشد این وزارتخانه گرفته است.

ابوزرفه با بیان اینکه دانشجویانش حالا دیگر همکار وی شده‌اند، گفت: امروز احساس غرور و خوشبختی می‌کنم که هنوز روزانه با شاگردان قدیمی خود ملاقات داریم. آنها همچنان قرآن کریم را روزانه مرور و برخی از قرائت‌ها را تصحیح می‌کنند.

انتهای پیام
captcha