برگزاری مراسم محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
کد خبر: 3983333
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

برگزاری مراسم محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به حمایت از هیئت‌های مذهبی شهر کرمان، گفت: هیئت‌ها برای برگزاری برنامه‌های عزاداری محرم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را اولویت قرار دهند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان، امروز یکشنبه 20 تیرماه در دیدار با منتخبین هیئت‌های مذهبی شهرستان کرمان ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) و تقدیر از دغدغه هیئت‌ها برای برگزاری مراسم‌های مذهبی کرمان، گفت: برنامه‌های مذهبی کرمان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

حقانی با اشاره به اینکه باید از تجربیات سال گذشته برای چگونگی برگزاری برنامه‌های محرم، استفاده کرد، بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی از هر مجموعه‌ای که برای برنامه‌های مذهبی استان کاری انجام می‌دهند، حمایت می‌کند.

وی با توجه به این که فهم و درک جریانات مذهبی در ایام کرونا بسیار افزایش یافت، بیان کرد: مردم در مراسم‌های مذهبی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند و طبق آمار در سال گذشته بیش از 80 درصد شیوه‌نامه‌ها رعایت شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته هیئت‌های مذهبی ثابت کردند که می‌توان با وجود بیماری کرونا برنامه‌های مذهبی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد، اظهار داشت: توزیع بسته‌های معیشتی، روضه‌های خانگی و برگزاری برنامه‌های مذهبی در فضایی باز از کارهای خوبی بود که در سال گذشته هیئت‌های عزاداری انجام دادند.

حقانی با اشاره به این که متاسفانه مردم نسبت به کرونا عادی نگاری دارند، تصریح کرد: هیئت‌ها برای برگزاری مراسم‌های محرم باید سلامتی مردم را اولویت اول خود قرار دهند.

وی با بیان این که برگزاری مراسم‌های محرم در فضای باز اشکالی ندارد، بیان داشت: هیئت‌های مذهبی از تجربه‌های سال گذشته در چگونگی برگزاری مراسم‌های محرم استفاده کنند تا امسال مراسم‌های محرم با شکوه بهتر و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

حقانی روضه‌های خانگی را از دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات در سال گذشته دانست و بیان کرد: امسال با توجه به بیماری کرونا، روضه‌های خانگی باید با کیفیت بهتری در استان انجام شود.

انتهای پیام
captcha