تلاوت قرآن را از کجا باید شروع کنیم؟ + فیلم
کد خبر: 3983895
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
نکته‌ای برای قاریان/

تلاوت قرآن را از کجا باید شروع کنیم؟ + فیلم

وحید نظریان، قاری بین‌المللی کشور در پست اخیرش به سؤال «برای تلاوت قرآن از کجا باید شروع کرد؟» پاسخ داده و تأکید کرده است که برای شروع ناچار به تقلید از اساتید بزرگ هستیم.

به گزارش ایکنا؛ وحید نظریان، قاری بین‌المللی کشورمان در نظر دارد تا در قالب بسته آموزشی در صفحه خود در اینستاگرام به بیان نکاتی برای علاقه‌مندان به عرصه قرائت قرآن بپردازد. وی در پست اخیرش به سؤال «برای تلاوت قرآن از کجا باید شروع کرد؟» پاسخ داده است که در ذیل متن آن را می‌خوانید؛

«برای شروع و ابتدای هر کاری باید تقلید کنیم و ناچار به تقلید هستیم، همانطور که اگر بخواهیم هنرنجاری، نقاشی و هرچیز دیگر را یاد بیگیریم، باید مقابل دست استادکار بایستیم، یاد بیگریم. در تلاوت قرآن نیز همینگونه است و طبیعتاً باید از استادی پیروی کنیم.

در حال حاضر از اساتیدی پیروی می‌شود که غالباً مصری هستند؛ یعنی همه دنیا از قاریان مصری تقلید می‌کنند. ما باید فایل‌های صوتی این اساتید را در ابتدا گوش دهیم و از راه‌ها و روش‌های آنها پیروی کنیم. بنابراین باید یکی از مکتب‌های استاد منشاوی، استاد عبدالباسط، مصطفی اسماعیل، صیاد یا دیگران را انتخاب و سپس از آنها پیروی و تقلید کنیم و همان راه و روش را ادامه دهیم.

البته بعدها که در کار تقلید حرفه‌ای شدید، هر قاری می‌تواند در صورت دارا بودن توانایی، چیزهایی را به تلاوتش اضافه کند».

یادآور می‌شود، صفحه این قاری بین‌المللی ومدرس قرآن در اینستاگرام به نشانی hajvahidnazarian@ در دسترس است.

انتهای پیام
captcha